Hundreda

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Emma Hammar - 11 april 2011 21:42

Har så mycket privatträningar i april och maj så jag tror nog att jag måste klona mig själv! Det är så packat i min kalender att jag vet inte om jag hinner går på toa   Jorå det gör jag, men jag kan inte boka in så många fler förren i slutet av maj eller början av juni. 


Det är kul när det går framåt och nya kunder hör av sig hela tiden med jämna mellanrum. Eftersom jag gör mycket hembesök så försvinner mycket tid i att köra. Det är kul att man sprids, har fått flera som har ringt och vill träna sina hundar och gå kurser som har hört att jag ska vara bra! Så tack alla ni som säger fina ord om mig! Utan er skulle jag aldrig bli bra!


För varje hund man träffar och tränar så lär man sig alltid något nytt! Det går inte att bli fullärd i något och samma gäller hundar! För varje individ jag möter blir jag en erfarenhet rikare. I den här takten får jag många erfarenheter vilket jag är tacksam för! För att jobba med hund är så jäkla ROLIGT!!!

Av Emma Hammar - 11 april 2011 12:47

Jag vill ju ut och träna! Massor aom jag vill träna på som jag skrev i morse inför tävling. Dock är min hund HELT SLUT efter helgen   HAn har redan jobbat tokmycket. Nu måste han vila så han får tillbaka krafterna och kan träna snart, typ imorgon lite grann! Sen ska han ju vara min hjälpreda på onsdag, vilket också kommer bli träning för honom och att jag kommer visa moment på han. 


Vill träna, vill träna, vill träna - NU!!!




Nu går vi och lägger oss soffan och jäser...  

Av Emma Hammar - 11 april 2011 12:45

Nu har jag gjort lite sånt där tråkigt men ett måste - BOKFÖRING! Tänk att det aldrig tar slut, det blir bara mer och mer   Vilket betyder att jag får fler och fler kunder samt många som återkommer på mina kurser! HÄRLIGT!


Jag gillar att "hålla efter" bokföringen så jag inte får FÖR stora högar på en gång! 

Av Emma Hammar - 11 april 2011 09:17

Vilken kanonbra helg vi har haft! Nu börjar det roliga jö! Nästa helg joppar vi redan in på klass 3 vilket ska bli skitkul. Emelie är en toppen lärare som kan massor, är tydlig, tålmodig med oss och har alltid lätt till ett skratt   Vi får verkligen den utbildning vi hade önskat oss. 


Gissa om jag fick mersmak på "rutan"   Men jag har fått mig en tillsägning av Camilla att jag ska fokucera på de tråkiga klass 1 momnenten så vi kan ta ett 1:a pris där ocg SEN får vi träna de roliga sakerna i klass 2!  


Nu är det bara ett par dagar kavr tills vi åker till Vårgårda igen. Det jag fick i läxa dessa dagar är att jobba vidare med klass 2 apporteringen med Arrac. Jag hade tänkt att ta med honom på min kurs i tävlingslydnad på onsdag och att visa en del av momenten i klass 1 där. Vilket också är super träning för honom att jobba kring andra hundar inför tävlingen som närmar sig... 


Det är mycket att tänka på nu om vi ska få till allt innan tävling. En liten inventering på momenten


  • Platsliggningen - Bra, men måste tränas mera så vi kan känna oss säkra!
  • Tandvisningen - Bra, vill ändå tr'na med fler människor först!
  • Linförigheten - Massa jobb kvar. Jobba kedjor och kommenderingsträning samt finslipa positionen därimellan!
  • Läggande under gång - Vill ha ett snabbare ligg!
  • Inkallningen - BRA! Fortsätta att träna så att ingångarna sitter 10 av 10! Han har ibland för hög fart!
  • Ställande under gång - Vi jobbar vidare. Har fått till några BRA ställanden under gång kring andra hundar.
  • Apporteringen - BRA, vill träna mer på anrdas apporter så han inta blir nyfiken av vad han fick i munnen!
  • Hoppet - BRA 
Sen måste vi träna detta tävlingsmässigt väldigt mycket men inmarscher på plan, kedjor, helhet, kommendering, störningar osv... Så jag kan känna mig säker. Troligtvis kan vi mycket mer än vad jag själv vågar tro men jag är lite av perfektionist och så som det ser ut nu är det LÅNGT ifrån perfekt vilket får mig att inte känna mig tävlingsklar. Jag försöker nu att ändra min inställning till att tävligen ska bli en kul lek som vi ska ta igenom oss på samma sätt som träning. Annars kommer inte Arrac att känna igen mig. Jag tänker ställa in mig på att vi inte tar ett 1:a pris så kan jag inte bli besviken, då kan jag bara bli glad om vi lyckas!
Jag har lite väl höga krav på mig och Arrac!
Det är mycket som ska tränas och jag kommer nog inte känna mig nöjd med hur momentern ser ut när vi ska tävla för första gången, så det är väl bara att finslipa och se till att jag blir mer nöjd när vi tävlar klass 2 sen då också kraven ökar   
För övrigt vet jag inte när jag ska hinna träna allt detta då jag har kurser, utbildningar, privatträningar, bokföring om vart annat!   

 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards