Hundreda

Alla inlägg den 21 april 2011

Av Emma Hammar - 21 april 2011 23:43

Var på kursen idag som var superkul! Först teori och Carro pratar mycket om tävlingsträning, vilket vi också tränar på jämt hos henne    


Tills idag hade vi fått i läxa att köra en kedja utav alla momenten i klass 1. Momenten behövde inte vara färdiga men någonting av alla delarna i rätt ordning. Det klarade vi bra! Vi måste ha en helhelt om vi ska kunna gå ut och tävla. Jag har massa detalj arbete att jobba vidare med! Det vet jag, men om jag fastnar i detaljerna så lär jag ju aldrig komma någon vart om jag inte kollar av helheten också. Han måste kunna jobba längre och längre för att klara att jobba utan belöning. 


Arrac hade lite ljud för sig, men jag tycker inte att jag fick honom i en tillräckligt bra attityd innan vi gick in. Vilket också skulle kunna hända på tävling. Kan han hålla måttet ändå? Sen självklart ska man träna på detta ofta! När det händer på tävling så måste han ju någonstns klara av det också annars kommer man ingen vart...?!


Känns ändå riktigt bra! Han fick tok belöning med kaninskinnet på väg ut! Vet inte om kaninen kommer leva så himla länge  


   

Vi trände också på apporteringen med nya apporter som tillhör andra hundar. Vi gjorde klass 1 tävlingsmässigt. Han sitter kvar bra när apporten lämnas fram! Första gången så skulle han ta apporten och så "vad är detta?" så nosade han på den innan han grep den. Han grep den fint och bra men han blev lite nyfiken först. Sen körde vi med två apporter till utanför den långa kedjan vi hade. Där var han inte nyfiken på apporterna och dessa grep han som det vore hans. Då var det två andra nya apporter för honom, en var lite tuggad också   Så det var också skönt att checka av. Det var idag andra gången han ens tränade på annans apport, och så tränade vi på tre stycken - SUPER! 


Nu ett steg närmare tävling!


Ja det är mycket jobb kvar om vi ska ha 10:or på alla moment. Men vi måste komma ut och skaffa oss bra erfarenheter! Hörde idag att det inte skulle vara så många på den tävlingen vi anmälde oss till. Hoppas på det   Känns skönt om det inte är så stort första gången...


Det ska hur som helst ge oss nya erfarenheter oavsett hur det går rent resultats mässigt!  


Nu ska jag sova så jag orkar göra en video till mina kursdeltagare på min lydnadskurs jag har på onsdagskvällar!


GOD NATT 

Av Emma Hammar - 21 april 2011 16:35

Ska bara meddela att det gick riktigt bra idag. Åsa och jag samarbetade bra med ekipaget som fick ett suveränt bra och givande träningpass! Återkoppling om två veckor igen. Så får vi se efter den gången om jag klarar mig. Det är en svår hund som jag har fått så jag är glad att jag fick fortsätta träna samma eftersom jag lärde mig extremt mycket nytt idag! 

Av Emma Hammar - 21 april 2011 09:21

Idag händer det lite saker i alla fall. Jag ska först in till Ågesta och jobba tillsammans med Åsa med en problemhund. Det kommer bli minst två tillfällen. Det kommer allstå inte bli något diplom idag heller oavsett hur bra det går, eftersom minst en gång till spelar in. NU får jag inte bli nervös för då gör man misstag. 


Sen är det kurs för mig och Arrac! Ska bli så roligt. Vi har redan missat 2 gånger då jag var i Vårgårda. Så hoppas lill ungen har vilat hjärnan färdigt!?

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards