Hundreda

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Emma Hammar - 23 april 2011 20:07

Lite jobb blev det även idag. Har en kursavslutning i morgon så lite diplom att fixa och fakturor ska skickas och skrivas i ordning. Kursplanering för morgondagen på alla fyra kurserna. Juste! Jag som ska skriva lite papper till hundmöteskursen också... Hmm ville ju ta en paus och fika nu! Men Jag gör så att jag tar den pausen och skriver sen! Vet j ända vad jag ska skriva så det går nog fort!!!


GLAD PÅSK förrensten!!!


 

Av Emma Hammar - 23 april 2011 20:03

Ja det är en bra fråga?! Vad säger Arrac om den gamla gungan som fanns i ett av träden som vi släppte ner från en gren...


Tyvärr är det filmat på fel ledd...


 


Bita lite i den... 



Bita lite mer...  


Snygging med lerig nos! Han har abretat på tomten     

Av Emma Hammar - 23 april 2011 12:31

Nu är det första passet avklarat! Så enkel som 35 min power walk! Svettigt för mig och för Arrac som inte kunde hålla sitt vanliga trav tempo. Kort koppel och gå vid min sida. Han hängde i kopplet första halvan innan han insåg att det underlättar att inte dra   


Detta ska ju göras 30 VARJE dag så han kommer nog snart på sig hur man ska gå! Jag hittade en stock i skogen att köra 2 x 10 step-ups på! Det är lätt att bara köra några korta varje gång! Arrac fick köra platsliggning i skogen så länge! Bra störningar när det var mycket fåglar omkring som han GÄRNA skulle vilja jaga! Han klarade platsliggningen galant medan jag körde mina step-up + rörelse träning + balans. 


Rask takt hemmåt efter att Arrac har fått köra sina balans övningar!












       


Jag körde också ligg träning på stenarna men de blev bara suddiga bilder.


Nu är det bara de vanliga promenaderna kvar idag. Jag ska också träna lite lydnad med Arrac! 

Av Emma Hammar - 23 april 2011 10:37

Perfekt! Jag har hittat en motivation nu tror jag! Brukshunden har startat igång ett projekt som heter "Sund med Hund". Där man ska bli mer aktiv tillsammans med sin hund. 


Som många av er redan vet så är det viktigt att hunden har fysikt bra styrka och kondition för att prestera bra på tävling! Gäller även lydnadhundarna! Har de en bra kondiotion så håller de bättre på tävling!



Jag tänker givetvis delta i träningen tillsammans med Arrac! Vi kommer börja med deras träningspass grund då jag inte är i form för 5 öre! Nu ska jag bli det hade jag tänkt. Mitt mål är att bli lika stak, snabb och smidig som jag var för flera år sedan! Det kommer givetvis att ta ett tag emn det är målet!


Jag har dragigt mig frö att göra saker då jag inte har tid och den tid jag har över vill jag vara effektiv och göra något med hundarna. Så om jag ska träna så ska Arrac vara med på det! Inte gå på gymmet... Nu har jag startat en egen kategori för detta så ni enkelt kan följa våran träning!


Någon annan som är sugen? Kom ihåg att vi startar med grunden vilken är raska promenader i del 1.  


Lika bra att börja nu för annars lär det inte bli något! Nu en rask promenad med balans och rörelse träning!!!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards