Hundreda

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Emma Hammar - 25 april 2011 22:16

Idag har Arrac spårat sitt första spår som är över 1km. Spåret blev 1020 m enlingt min iPhone.


Han hade inte alls spårkonditionen på topp efter vintern så här utmanade jag honom rejält. Han fixade det! Trots att han var slut de sista 100 metrarna!


Det var mycket varmt idag också så vi stannde för dricka paus två gånger faktiskt och han fick ta den tid på sig som han ville. Unghund som han är tar han ut mycket energi i början så det är nyttigt för honom med långa spår ibland så han msåte lära sig att hushålla på krafterna! Yvig start och mer spårnoga när han blir trött... inget ovanligt bland våra vovvar.


Fort går det än. Här har vi bara spårat drygt 300m. Snart en vinkel som han tog ok. han dubbelkollar vinklarna om han har genat i den... träna mer vinklar så han blir noga från början. Detta slösar tid på tävling när man tar sig upp i klasserna. 


Egen drickapaus. Jag hade färskt vatten också men tydligen tog vi en egen paus på en minut här. Sötnosen   

  

Terräng byte blev det två gånger skog - äng - skog. Nu är det HETT vill jag lova. Jag kände mig lite lätt svimfärdig, så Arrac är duktig!


Äntligen den sista pinnen! Sista 20m var kämpigt sa Arrac! Han blev lite förvånad själv när han blev så glad över att äntligen nå slutet   


En toppen dag! Jag har varit ute och gått i 4h varav 1 h power walk i två omgångar. Arrac har bara gått 2,5h. Det tog mig och Angelica 1,5 timmar att ta Bowies spår och lägga Arracs. 


Vi avslutade med lite bad i sjön! 


 

Av Emma Hammar - 25 april 2011 17:56

Tredje dagen och husse hängde med i dag på walken! Uppvärming 10min så fick Heffaklump förlj med så fick hon stanna hos min bror (vi bor nära) så blev det power i 30 min och lite step-up i skogen 20 x 2, balans och lite rörelseträning medan Arrac kör sin platsliggning med allt vilt runt omkring sig! Avslutade med 10min nedvarvning hem med Zelda!


Arrac hittade ett mysigt älgben eller något. Den har legat i skogen på samma plats i många år... till nu   



Fortfarande träningsvärk sen dag 1 + lite ny träningvärk efter att ha kampat med alla hundar på kurserna igår   
 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards