Hundreda

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Emma Hammar - 26 april 2011 23:01












DjurMagazinet Arninge Firar HundensDag



Kom och testa på Tävlingslydnad!


 På lördag firar vi hundensdag i butiken.

Du kan då komma och testa på 1h tävlingslydnad helt utan kostnad.

Det du behöver göra är att anmäla dig till kurstillfället då det finns begränsat antal platser. Observationesplatser finns det obegränsat.


Emma Hammar är instruktör och finns på plats

www.hundreda.se


På plats finns även HundID som ska öppna ett hundcenter med hunddagis i Arninge. Kom och träffa  dessa två duktiga tjejer.


Hundinstruktörer på plats under dagen att få  träningstips för dig och hunden.


Självklart finns det fins erbjudanden i butiken också!


Välkommen!


 

Av Emma Hammar - 26 april 2011 23:00

Ingen power walk idag, Arrac är sjuk eller något... Ska till veterinären i morgon så jag avvaktar på svar om vi kan träna! 

Av Emma Hammar - 26 april 2011 22:51

Vi hann åka till Camilla och hennes kurs i tävlingslydnad i Arninge efter jobbet. Det är perfekt att Arrac får träna på hur det är att vara instruktörshund. Att träna det när jag håller kurser är ju lite svårare då jag inte kan koncentrera mig på min egen hund då jag har massa ekipage att ta hand om. Perfekt att vara på Camillas kurs och gå runt och hjälpa till som det vore min kurs, Arrac märker ju ingen skillnad! Här kan jag släppa det jag håller på med om jag skulle behöva. Ekipgen vet vad jag tränar med min hund. 


Vi fick visa hur en inkallning ska se ut på tävling. Gick bra, dock en riktigt ful ingång då han kan bättre och en låg fart. Måste träna inkallningar med fart utan ingångar igen... Sen fick vi visa hopp-stå och dessutom gå igenom alla stegen hur vi lärde in detta. Vi visade också hur vi tränar in med en belöningsförväntan. Jättekul sa Arrac! Han är så duktig när det väl gäller  
















Arrac tränar på att ligga och titta på medan de andra jobbar och matte som springer runt och tränar andra hundar... Han är söt och duktig!


Så fin han är min lilla gullunge   Ibland är han i alla fall gullig    



Fick med alla utom en på bilden. Gruppen ska träna på platsliggning!


Det var jättekul att jag fick vara med idag   

Av Emma Hammar - 26 april 2011 10:11

ja nu ska man åka till jobbet igen efter en veckas "ledighet". Kan inte påstå att jag inte har jobbat med allt annat... Men några dagar har jag faktiskt varit ledig  


Ska till veterinärn med Arrac och Zelda i morgon. ARrac går och fnyser men det blir aldrig någon nysning... Tänk om det är noskvalster. Men han kunde ju spåra igår så luktsinnet är kvar än. De skrämde upp mig lite med att det kan vara pollen allergi också.... NEJ!!! Jag har pollen allergi så jag vet hur det är och min hund kan väl få besparas från det. Det finns värre saker att vara allergisk mot... men jag vill ha en frisk hund! Zelda ska bara vaccineras.


Suck varför?! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards