Hundreda

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Emma Hammar - 27 april 2011 21:10

Zelda fixk sin vaccination idag. Hon är så söt när hon gömmer hela ansiktet mellan mina knän och så tror hon att hon inte syns... Min klump!




Det är viktigt att vaccinera hundarna varje år så de inte får några "nasty" sjukdommar helt i onödan!  

Av Emma Hammar - 27 april 2011 20:45

Troligen har Arrac noskvalster! Det är ju bökigt med de äckliga små krypen eftersom man bara kan göra en symptom behandling. Måste hämta utt mediciner för runt 1000-lappen i morgon. Måste ju behandla Zelda också...


Jag har inte märk något på Arracs luktsinne eftersom han tog ett spår på 1 km härom dagen. Men veterinären trodde inte på varken allergi eller förkyling. Så behandla i morgon och så får vi se om han blir värre den kommande veckan. Vet sa att när kvalsrena börjar dö så klirar det vanligen extra mycket i nosen och så kan han frusta ännu mer. Då kan man med säkerhet veta att det har varit noskvalster!


Noskvalstret
Nos kvalster hos dagens hundar har ökat oroväckande sedan 70-talet. Och kunskapen om noskvalster är dåliga och diagnosmetoderna inte tillförlitliga. Noskvalster ställer till med stora problem för jakt, spår och polishundar eftersom att hundens luktsinne blir drabbat...


Klicka på länken för att läsa hela artikeln om noskvalster.

Av Emma Hammar - 27 april 2011 14:22

Nu ligger heffaklump pyrt till! Hund J-N har slitit sönder min dunväst! Det fanns godis i fickan och hon har aldrig tidigare bitit sönder kläder elelr försökt ta ur mina fickor... Hon är mattjuv men nu är jag arg eftersom vad ska jag nu ha på mig? Köpa en ny... Hundarna har redan kostat mig runt 1800 kr i dag + en väst!


ARG! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards