Hundreda

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Emma Hammar - 1 maj 2011 19:39

Jag har tappat bort mina knäskålar! De har skallrat bort efter dagens kurser då jag har frysigt ihjäl och nu hittar jag dem inte! Mina fingrar trillade av också då fyra fingar per hand var kritvita! Skicka Arrac på ett uppletande av två knäskålar samt 8 fingrar... Nu är det mina kvarvarande två tummar som jag skriver med    Det var arktiska vindar idag... Kan både jag och kursdeltagarna intyga! Åhh vad jag saknar min dunväst....


Det har gått jättebra idag bortsett från kylan. Man blir ju så lätt bortskämd av värmen som varit den senaste veckan. 


Jag hade med min Zelda hela dagen idag. Jag behövde hennes assitans vid hundmötes kursen som var sist idag. Eftersom Zelda är lugnet själv så fick hon även vara med på vardagslydnaden då hon hade i uppdrag att passa alla väskor. Ett arbete hon tog på fullaste allvar. Två lösa Schnuzrar kom mot våra saker och hon ställer sig och skäller. Jag sa tack till henne och hon slutatde, men det gjorde inte de andra hundarna utan de fortsätter fram och Zelda talar om att här har ni inte att göra. Då blev det lite mer fart på hussen som tidiagre inte brydde sig om att hans hundar gick hur som helst. DUKTIGA Zelda! Sen la hon sig igen och tittade på oss när vi jobbade. 



Min söta Heffaklump Zelda!


Hon kollar in Herman som tränar på inkallningar!







Här kommer Herman på 7 år i full fart!


På valpkursen så satt vi alla innanför stockarna som fanns på Zeldas bilder. Så Zelda låg i mitt knä och värmde mig! Vi gjorde en övning i hantering och så var det prat och passivitesträning, vilket kursdeltagarna helst ville lägga tid på. På mina kurser har deltagarna chans att påverka kursinnehållet.


Hundmöteskursen gick stålande! Alla jobbade på jättebra med sina hundar. Alla ligger på olika nivåer och de jobbade där de ligger i träningen. Alla gjorde framsteg och fick chans att träna på kontrollerade situationer som de inte får hemma på samma sätt. Vi använder oss av varandra och då jag såg förra gången att hundarna "bildar flock" och vänjer sig vid varandra så blir det ju inget att träna mot. Så när de började bli vana med varandra så tog jag ut Zelda så fick hon jobba!


Va glad Zelda blev! Hon skötte sig exemplariskt! Jag har inte haft med henne på kurs på över 1½ år! Det såg ut som hon gör detta jämt! Hon hade fokus på mig och klarade att träna med ryggen åt de andra hundarna skitbra! Jag kunde använda henne efter hur de andra hundarna behövde ha det! Super bra!


Nu ska Arrac få leta upp mina borttappade kroppsdelar och så ska jag lägga mig i soffan och dröna framför tv:n!


Tack för idag! 

Av Emma Hammar - 1 maj 2011 10:25

Vilken pers! Deklarationen klar äntlingen! Sitter fortfarande i morgonrock och började med detta direkt när jag klev upp ur sängen. Nu frukost och sedan hundkurser mellan 13-17:30 idag. Vill inte ha något regn! Gha!!

Av Emma Hammar - 1 maj 2011 09:16

Så här såg det ut igår när jag stod utanför Djurmagazinet och pratade om mina och Camillas kurser för i höst! 


 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards