Hundreda

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Emma Hammar - 12 maj 2011 22:15

känns alltid lite sorgligt att avsluta en kurs tycker jag! Avslutade hundmöteskursen i Arninge idag. Jag var inte med första gången då körde Camilla själv så jag har bara träffat dem 3 ggr och nu ska de släppas iväg och träna på själva! Man vill ju så gärna vara med ett tag till och se hur det går!


Arrac var min assistent idag på kursen och han skötte sig bra! Nyttig träning för honom också eftersom hundmöten lyser med sin frånvaro där vi bor. Han tyckte att det var lite jobbigt mycket pip på honom. Han samarbetade bra med mig, skvallrade och behöll positionen mestadels hela tiden, ibland hamnade han lite lågt fram eller åt sidan men behöll kontakten med mig!  


Det är ju detta som är målet att han ska kunna hjälpa mig på kurser! Han var också tyst och duktig i bilen när han inte jobbade han satt så fint och tittade på medan jag gick runt och hjälpe deltagarna! Ett stort steg för Arrac som tidiagre blev tokig då jag höll på med andra hundar! Men vi ska jobba vidare på detta så kanske jag kan ta med mig honom på alla mina kurser där jag behöver honom!


Trött och nöjd! Lycka till nu till alla deltagare från kursen ni är duktiga!!! 

Av Emma Hammar - 12 maj 2011 18:45

Nu tror jag att jag är klar med min Magnolia! Den ska hänga i mitt eget vardagsrum   Sällan som jag gör något till mig själv! Nu ska den torka si sådär 3-4 veckor! Kan hänga upp den något tidigare   Ska bara se så jag lyckas att inte då dit och pilla liter mer...   Lovar att jag har suttit i några timmar till idag sen bilden jag la upp igår!


     

Av Emma Hammar - 12 maj 2011 16:56

Måste börja annonsera snart på höstens kurser! Men vi har redan fått in 20 anmälningar från gamla deltagare och från Hundens dag på djurmagazinet!


Ser också att kantarellsök i Gillinge är HALVFULL! Vill ni lära era hundar att hitta kantareller så är det bråttom innan platserna tar slut. Annars får ni gå i Riala   


Miss hur galet det var förra året. När vi väl satte upp lappar så gick platserna åt som smör i solsken! Alla som ville gå kantarellsöket fick inte ens plats! Trots att vi hade totalt 24 platser (Fördelat på två kursen och två instruktörer per kurs!). 


Ser fram emot hösten!

Av Emma Hammar - 12 maj 2011 16:48

Någonting var det igår med alla hundarna på kursen. Vet inte riktigt vad men alla fick jobba hårt (även jag när jag lånade hundar). Men alla mattarna var jätteduktiga som vanligt!




Jag lånade Romeo för att visa en övning och hade hans egen boll som belöning. Men inte ville han ha någon boll inte! Han reagerade på kastet och tittade men sket i bollen och kom för att mysa med mig istället   


Till nästa gång ska alla ha kommit på vilken variant de vill använda för att lära in "stå" eller fortsätta därofrån de var! En del hade kommit en bra bit i träningen medan andra var helt nya på stå! Skit rolig kurs!  

Av Emma Hammar - 12 maj 2011 09:57

... Sjukgymnast, sen frukost, sen promenad med Baloo till sjön så de får leka och bada. Sen troligtvis mer måla! Kanske försöka göra ett spår idag! Ikväll hundmöteskurs och då har jag med mig Arrac! Kul   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards