Hundreda

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Hur gick det?

Av Emma Hammar - 18 maj 2011 15:29

Det gick inte alls bra!?


Vad har hänt med min hund? Han ville inte ens börja ta spåret...? Han gick "promenad" i början och sen kom han igång något sådär, tog pinne 1 och pine två. Sen kan han bort sig lite och vi kom i i spåret längre fram. Sen spårade han bra där jag trodde spåret skulle vara så svårt (resten av spåret lång nämligen parallellt med bara 10 mellan!) Men han spårede på bra tills han tappade det!! 


Han har aldrig varit så flamsig, tramsig, ointresserad och dålig!? Det är verkligen inte min dag idag eller Arrac's. 


Kan det vara noskvalstren som ställer till det? Kan ska ha dos två i morgon då man behandlar var 3.e vecka 2-3ggr. 


- För övrigt har Arrac varit riktigt slynglig i drygt 4 veckor tid! Alltså mer än vanligt   

- Men han har samtidigt känts väldigt avslagen!

- Inte alls samma energi som han brukar ha

- Haft en ögon infektion

- Fått noskvalster

- Han har ju käkat dålig med mat sen i januari så han har kanske knappt ätit en portion per dag i 4 månaders tid. Han har dock ändå fått i sig tillräckligt i belöningsväg.

- Träffat lite löptikar

- Men nu har han ätit som vanligt i 2 veckor igen!!! Yeah!

- Han har tappat hörseln och lyssnar inte alls på promenaderna

- Jag har haft dåligt med tid med honom sista månaden med allt jobb! Ska bli ändrig på det nu!

- Han känns inte alls lite glad och pigg som han brukar...


Så det är mycket nu som kan ha en inverkande faktor! Vill ha tillbaka min goa och glada hund! Ni som inte lever med honom skulle tycka att det är fullt ös medvetslös! men jag kan bara jämföra honom med honom själv! Han brukar vara ännu mer galen! Och han tackar ALDRIG nej till arbete som han nu kan göra...  


För att nämna något bra så var jag tvungen att testa lite hopp - apport från Lk3. Det gick strålande! Jag satte honom med en apport i munnen och körde en vanlig KL1 hopp med en apport. Super stadigt grepp! En till från andra hållet och det gickminst lika bra! Testade sen att kasta den över (höll honom i halsbandet eftersom han inte kommer sitta kvar). Skickade honom över och han hoppade snyggt! Grep den bra! Hoppade tillbaka lika snyggt! Han satte sig bra i position och jag kände på apporten som satt i ett stenhårt grepp!!!!


Glad åt en sak i alla fall   



Men jag älskar min lilla plutt för det! Vill bara att han ska bli pigg och glad igen med all energi!      

 
 
Camilla

Camilla

18 maj 2011 17:30

Hur var dina energier???? ;) KRAM

http://www.harligahundliv.bloggplatsen.se

Emma Hammar

18 maj 2011 18:05

Ok för stunden. Sen vet jag inte hur mycket det påverkade honom i spåret....?

 
Tina & co

Tina & co

19 maj 2011 10:35

Det är nog ingen fara,,,en liten downperiod har vi ju alla:-) Mycket som händer i den åldern han är i så oroa dig inte "han" kommer tillbaka!

http://www.bluewingfires.com

Emma Hammar

19 maj 2011 17:15

Det är skönt att veta! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards