Hundreda

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Emma Hammar - 19 maj 2011 22:51

Nu i kväll träffades drygt halva gruppen för första gången. Kul att vara igång och träna! Då menar jag att träna annat än bara hemma. Först pratade vi lite då alla inte känner varandra. Jag tränade på fokus, uppbindning, FF och budföring samt visade lite fartmoment för de andra. 


Arrac bjöd flera gånger på en mycket bättre position! Superkul   Det jag var mesy nöjd över var budföringen!!! Sussie med syrran Peace ställde upp som mottagre. Körde en kosrt som uppvärmning för jag vet inte hur mycket han kan. Det gick bra. Sussie visade att han hade godis med sig. Han springer något fortare till henne och sätter sig snyggt! Han springer fint tillbaka också! Tre gånger gjorde vi budföringen och sista gången tog vi hela ridvoltens längd kan det kanske vara 30m??? Får mäta nästa gång   Kanske bara är 20   Men han är nära "färdig" budföring i appelklass. Måste köra med husse hemma så han får in avståndet vilket jag inte tror är några problem. Senare öva på olika mottagare! 


För att starta appellen så har vi framförgåendet som vi inte har börjatt med. Apporteringen jobbar jag på, hoppet jobbar vi på. Spåret är han super på när han inte har noskvalster   Så det är lite pyssel kvar men det stora hela har han i alla fall. Kanske en start under sommaren är möjlig??? Vi får se    


Superkul att vi nu är igång! Hoppas att alla trivs i gruppen och vill köra vidare! Det vill i alla fall jag! 


Sen är jag tjuv också som tog en bild från Camilla på FB    

     

Av Emma Hammar - 19 maj 2011 17:44

Idag har vi haft en riktigt härlig dag! Detta behövde verkligen både Arrac och jag" Känner att jag mest har varit sur, trött och grinig på sista tiden. Har visserligen inte sovit i natt heller pga pollen allergi och en fönster som glömdes stängas! Pollenet attackerar! 


Skit i det nu! Vi har varit i Uppsala i 4 timmar! En superbra miljöträning! Jag som tidigare har tyckt att Uppsla verkar hur trist som helst har nu mer ändrat uppfattningen! Det är ju en hel mysig stad! Så vid lunchtid mötte vi Gunnika och Diesel för promenad med lunch! Vi gick runt lite innan vi skulle handla. Jag hann till och med strippa i en buske!



Här äter vi lunch i en trevlig park! Det är Gunnika som vanligt som är väldigt snabb på att vända bort ansiktet. Hon vill gärna vara lite anonym   


Arrac som ligger och spanar på vad Diesel gör

  

Jag äter resten av min lunch då vi adrupdt fick avsluta lunchen och lämna av Diesel hos "farmor och farfar" då han ska bo hos dem i helgen. Gunnika har inget hundvänligt äventyr denna gång! Läs mer i hennes blogg! 


Det fanns också butiker som tillåter hundar! Arrac tyckte det var spännande!

    





Väntar på Gunnika som skulle handla en sak i en icke hundvänlig butik. Vi kollar på folk så länge...


Eller håller koll på mattes nyinköpta saker och väska             


Gunnika har nu lurat på mig att handla inne på stället Arrac fick vara med på. Arrac tyckte också som Gunnika att nya skor behövs för terräng! Graninges vinterkängor är nu lite för varma och klumpiga! 


Har haft en underbar dag helt enkelt! Nu är väl Arrac helt slut innan träningen ikväll. Men det får han och jag leva med typ! 


En ny Uppsala träff är redan bokad   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards