Hundreda

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Emma Hammar - 21 maj 2011 22:06

Nu ni finns det vittringspinnar så det sprutar ur öronen hos Hundreda! Idag har det handlats, sågats och fixas! Så i morgon på kursen så kommer det finnas. Det går även att köpa av mig så slipper ni köpa i butik eller göra själva. 

  Hundtränaren blev snickare


Ja här finns det mycket pinnar!!!

Av Emma Hammar - 21 maj 2011 20:28

Hade ett otroligt bra träningpass med Arrac för en stund sen. Vi tränade på apporteringen. Eftersom han kan LK1 strålande med ett underbart bra grepp så håller vi ju att bygga på apporteringen med att behålla samma bra grepp även i fart. Eftersom han har lätt till tugg så kan tugget komma när man lägger på farten.


Men jag gjorde flera roliga delövningar i apporteringen och ALLA satt som en smeck i munnen på honom! Till sist körde jag en färdig LK2 apportering och det var skit bra! Han satt kvar, väntade på kommando, springer i full fart, Hugger apporten i farten med att bra grepp och springer in och gör en snygg ingång!


Märker det att ingångarna är snyggare när han har en apport i munnen. Det är som om han tänker till och koncentrerar sig bättre när han har flera saker att tänka på samtidigt! 


Vi ska fortsätta med denna träning så den kvalitetssäkras och håller i alla miljöer och alltod är lika snygg. Men vi är på GOD väg!!! 


Nu är jag glad! 

Av Emma Hammar - 21 maj 2011 16:54

Passade på att utnyttja min faster lite idag till budföringsträning. Det gick ju så bra i torsdags så det är väl på tiden att vi lära oss detta tävlingsmässigt så snart som möjligt! Jag vill ju minst kunna skicka honom på 100m innan en tävling. Tror inte att det kommer vara något problem att avancera längden, han är nöjd bara han får springa   Det som jag ser som vi troligtvis behöver lägga lite mer krut på är väl att skicka till många mottagare, kända som okända!


Så här såg det sista skicket ut på ca 42m då han var lite trött. Skicket innan var nästan perfekt och då tog jag upp kameran och tyckte att han skulle göra lika snyggt igen. Men detta duger också   


 

Av Emma Hammar - 21 maj 2011 12:34

Idag var det spårgruppen och min Faster som är med i gruppen är idag hundlös och fick låna Zelda. Camilla var tvungen att jobba så jag fixade gruppen på egen hand. 


Idag tittade vi mycket på att läsa hundarna och kunna lära sig att se när hunden jobbar i personspåret, när hunden har tappat spåret eller om hunden har bytt spår och går på vilt istället! Det var kul och lärorikt för deltagarna! 


Zelda var riktigt taggad!


Nu sätter hon fart! 


Zelda älskar att spåra1


Hon kollar noga



Så här blir det när man går in och styr hunden när man tror att man VET vart spåret ligger och hunden menar på att det ligger på ett annat ställe. Zelda äter nu gräs eftersom det inte finns något spår där och hon hindras att få gå åt rätt håll. Som sagt mycket lärorikt för deltagarna!


Ni jobbade på bra i dag allihopa!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards