Hundreda

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Emma Hammar - 22 maj 2011 22:24

Gick ut och tränade en kvart nyss och det gick skitbra! Jag kan ju inte hålla mig från apporteringen då jag tycker att det är ett hilma kul moment! Arrac tycker det också! Har filmat också så jag kanske bjuder på lite film i morgon om jag orkar. 


Just nu går träningen i stormsteg! Jag göra dock många grundövningar (kontrollövningar) att greppet forfarande är bra då jag är livrädd för tugget! Han tuggar ju al ALLT utom apportbocken! 


GLAD! 


Skulle egentligen inte ha gått ut för min allergi tar död på mig snart! Det har hunnit lägga sig eftersom jag har gömt mig inne i fler timmar. Men vad gör man inte för att få träna med sin hund? DET ÄR JU SÅ SATANS KUL!!!   

Av Emma Hammar - 22 maj 2011 18:02

Vi gick till sjön för att bada, eller ja för att hundarna ska få bada   PÅ vägen hem passade jag på att köra budföring igen med systeryster. Nu fixade han en på 50m. Men märker på honom att om vi kör för många gånger så springer han sen inte ända ut till den som inte har leksaken. Även om han bara får belöningen hos med efter utförd budföring. Så korta pass eller att vi ibland bryter med att mottagaren ibland leker med honom!



Härlig bild på apporterande liten Arrac



Zelda vågade ut sig en bit i vattnet också   Hon är en äkta badkruka!



Han hoppar så vattnet stänker då han ska ha bollen så snabbt som möjligt!!!   

Av Emma Hammar - 22 maj 2011 16:18

















Kurs i spår och uppletande idag! Det dröjde innan jag ens fick upp kameran men lite blider fick jag ihop. Ronja en Goldentik var så skön då hon mitt i spåret hittar ett dike med GYTTJA! Hon var ju inte sen med att lägga sig i det och trycka ner halva ansiktet i det!


Söta Ronja!


Det var senare på uppletandekursen som jag fick upp kameran och fick bilder på alla deltagande hundar!



Zeero en Rottisblandning söker föremål, duktig kille!




Tarro en Shiba hane ligger och tar igen sig efter väl utfört arbete. Missade tyvärr att fota när han jobbade. 





Fler Shibor fanns på plats lilla Nikko tiken och Taijo hanen. De jobbade på bra! Shiborna är mycket intressanta hundar och roligt att få jobba med dem!

    


  Flex springer i full fart in till husse för att lämna av föremålet han hittade! Husse äe mycket stolt och det ska han vara!




Diesel kommer i full fart in med mattes kamerafodral. Det var ett helt nytt föremål. Lite förvånad blev han då han förväntade sig en leksak! Men detta gick ju galant! 



Champis som för övrigt är halvbror till Diesel tar sats här när matte skickar ut honom på ett uppletande!



Här kommer nästan hela gänget trötta efter ett intensivt kurstillfälle! Ett par är bakom mig. Nu ska de hem och vila och sedan göra sina läxor till nästa gång så de kan avancera! 


KUL DAG! Tack hörrni!!! 


Nu ska jag till sjön med min flok så de frå bada lite   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards