Hundreda

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Emma Hammar - 27 maj 2011 22:06

Nu är dag ett slut och vi har nu två dagar kvar på den här roliga utbildningen! Allt går ju så fort när man har roligt!


Den här helgen är det elitklass vi går igenom. Idag har vi gtt igenom hela eliten teoretiskt med alla regler och tränat elit rutan att lära hundarna att skickas till konen och att dirrigeras in i rutan. Skitkul! Jag gillar rutan  och Arrac med  Med Arrac kom jag så lågt att jag har börjat stanna honom vid konen. För dirrigeringen fick vi låna Vinna!


På eftermiddagen fokuserade vi på fjärrdirrigeringen i elitklass och nu var vi mycket noga med tekniken i alla skiftena. Träna bra från grunden så hunden har en bra teknik och en likadan teknik varje gång man tränar eller tävlar!


I morgon vet jag inte vad vi ska göra men förmodligen flera av resten av momenten   


Arrac får träna på uppbindning medan jag och de andra tränar med Vinna. Det gick bra han blir bättre och bättre på detta. Detta är något som jag kommer passa på att träna mycket i träningsgruppen. Det är inte lätt att sitta uppbunden när andra jobbar! Men det ska han lära sig så är det bara   


Nu sova så vi orkar träna i morgon!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards