Hundreda

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Emma Hammar - 28 maj 2011 17:38

På rummet igen efter bra träning idag. Glömde kameran så inte några bra bilder annat än iphone bilder på när Camilla och Jack tränar teknik i fjärren. Vi tränade på apportering med dirrigering senare som verkligen gick tokbra med Arrac! Vi kom ganska långt på vårt träningspass. Han går ju på handtecknet bra, nån enstaka miss om jag ökade svårigheterna med utebliven belöning så kom Arrac på sig själv :) vi kom så långt att jag la ut två apporter bakom honom, jag vill ju att han senare ska ha rumpan mot apporterna när han springer till konen och ställer sig för att han lätt ska se mina handkommandon. Jag skickar honom på "apport" + hand. Jag är en sån som Blandar ihop höger och vänster så jag skulle lätt kunna peka höger men säga vänster! Därav att det blir handtecken som dirrigerar och apport för själva apporteringen. Hur sim helst så var det Skitkul! Han fixar ju lätt att springa ut vinklat och apportera på 10m med två apporter. Fasen nu måste jag ju köpa tre likadana apporter??? Nä jag får väl använda de jag har fast de är av olika modeller tills jag orkar handla :) säger det igen fan vilket bra träningspass på ett elitmoment!!! Nä om man ska och äta nu så man orkar plugga till provet vi har imorgon. En hel del vi ska kunna klass 1 - Elit :)

Av Emma Hammar - 28 maj 2011 15:36

Nu är det rast och jag är seg i kolan nu på eftermiddagen. Har precis tränat apportering med dirrigering som gick superbra! Nu väntar dumrutan :)

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards