Hundreda

Alla inlägg under maj 2011

Av Emma Hammar - 18 maj 2011 11:54

Åhh vad det är blande känslor just nu! Jag har sovit dålig och drömt mardrömmar hela natten! Jag skulle göra mitt prov idag för problemhundsutbildningen och jag har grova problem med nervositet! Ni som känner mig som instruktör skulle inte känna igen mig i en sådan situation! Camilla klrade sitt prov igår och idag var det min tur!


Och så blev det en avbokning av hundägaren! Det hade hänt en liten olycka med dottern vilket är jättetråkigt och jag hoppas hon blir bra snart! 


Men för min del spelar det ju ingen roll av vilken anledning jag mår ju piss och skit för det! Jag vill inte behöva göra om detta en gång till! Sova dålig, mardrömmar där mina lärare förvandlas till monster och så vaknar jag och ska åka och träna ett ekipge och prestera på det! 


Jag ville ha gjort det klart idag! Livet är bra orättvist! Nu är Camilla klar och tänk om jag tabbar mig nästa gång? Tänk om jag inte får något diplom? Tänk om jag sabbar allt? Tänk om jag bli passiv!? 


Allt jag ska fokusera på är att vara mig själv! Den hundtränare som många av er har sett! Men det är inte lätt! Jag hamnar direkt i dessa "katastrof tankar"... tänk om, tänk om... tänk om????!!!! Sen har jag nu prestationsångest att jag inte är klar... Nu när Camilla satte den måste jag också fixa det NU! 


Fan vad livet suger ibland!!! Nu ska jag sura av mig lite så kanske min mage hamnar i balans efter all diareè jag har haft sen jag vaknade. Kanske lägger ett spår till lillplutt.... får se....


Självklart ett stort GRATTIS till min underbara vän Camilla!   Jag är stolt över dig    

Av Emma Hammar - 18 maj 2011 09:05

... händer det flera saker. Det blir fullt ös medvetslös, ja nästan i alla fall! Återkommer!

Av Emma Hammar - 17 maj 2011 08:43

Tänker tillbaka på när man var pigg och glad jämt med enrgi till övers så det sprtutade genom öronen! Vart tog allt det ivägen? Jag var känd för att jag är full med energi! Kanske kan upplevas så nu iblnd med men jag känner inte av den?


Nu är det inte bara jobbandet som gör mig trött utan min pollenallergi gör sin beskärda del med tillhörande mediciner!  


Denna veckan är tungt packad med saker att göra men nästa vecka finns det rum för lite andnings pauser. Då kan jag ju plugga lite tävlingslydnad   Nä det måste jag göra redan denna vecka eftersom vi har prov nästa helg när vi åker till Vårgårda för sista gången  


Idag blir också en tråkig dag med hundarnas del, har precis gått upp och ska dra till jobbet och kommer hem vid sju snåret. Jag vet hur trött jag är av att köra buss så jag kommer inte orka med något större anstängande med hundarna.


Igår blev det FF träning inomhus där jag försöker få till rätt position och inte "en aussie för långt fram"! Träningen gick bra! 


Nä om man ska ta och gå och durscha och dra till det jobb som är mindre roligt? 


Detta är mycket roligare (en gammal bild från i höstas)

Av Emma Hammar - 16 maj 2011 19:57

Nu låter det ju som om jag inte tränar... Det gör vi ju alltid. Något blir det ju varje dag. Men jag vill komma åt den träning som jag inte kommer åt på hemma plan! Ska bli så kul på torsdag då vi drar igång träningsgruppen! Vi blir bara ekipage med tävlingsambitioner! Jag behöver massor med störningsträning och jätte mycket SJÄLVBEHÄRSKNING! 


Arrac är lite impulsiv och kan göra lite som han tycker vilket måste tränas på ännu mer! Kursstart närmar sig för snart också där han och jag kommer få lära oss ännu mer om självkontroll! 


Här under sommaren så kommer jag satsa mer på min och Arracs träning än hundkurser. Nu är det bara två söndagar kvar för mig att hålla kurs på samt några onsdagskvällar. Sen tar jag det lungt tills höstens kurser börjar (i juni). Så medan jag tar det lungt med kursandet så ska jag och Arrac race i träningen! Under sommaren hoppas vi på lite mer mognad i den lilla tonårs hjärnan och medan han mognar så ska vi träna järnet! Jag vill tävla snart igen! Vi vill ha revanch! Jag vill förbi LK1 och komma upp i de roliga klasserna NU! Helst igår  


Men nu är fallet inte så! TRÄNA, TRÄNA, TRÄNA!  Känner också att jag behöver kritiska ögon på mig när vi tränar så vi kan bli ännu bättre! 

Av Emma Hammar - 16 maj 2011 09:50

Veckan har precis börjar och jag är helt slut! Hur ska detta gå? Nu dröjer det 17 dagar innan jag har en helt ledig dag... Fast där kaske jag bokar in en ny kurs   Jag har ett par halv dagar ledigt. Tur annars dör jag av jobb!  Jag känner att jag skulle behöva riktigt ledigt snart! Det är än långt kvar till semestern som jag har hela augusti!


Snart busskörning! 

Av Emma Hammar - 15 maj 2011 19:42

Först vill jag bara tacka alla otroligt duktiga deltagare på de två kursena jag avslutade idag. Har varit jättekul att arbeta med er och ni har kämpat tappert då vi mest har frysigt oss genom kursena! Så jag har delat ut diplom till toltalt 10 glada ekipage idag  


I onsdags nämde jag ju att hundarna var lite omotiverade och jag fick kämpa! Det kom som ett brav på posten i form av bildbevis   Nä men på mailen i alla fall. Min kära vän Elin fotade från onsdagens kurs.   


Kampa med rätt teknik för att få en bra apportering!

 

Få upp motivationen på en tråkig boll!

 

Pudlar som tyckte jag var roligare än själva belöningen!

 

Få fram ett bra gripande så vi får en till apportör!

  

Och så fortsätta att svettas lite i träningen!


Inte alltid är det svettigt men det låter ju kul att säga så! Ibland är det svårt att förmedla i ord exakt vad jag menar och det blir så mycket tydligare när man visar. Hoppas Arrac blir mogen att vara med på kurser då jag verkligen behöver en instruktörs hund. Inte alla gånger med ibland så är det svårt att vara utan! Jag fortsätter att träna så får vi se om han är mer mogen att vara med till hösten. han har varit tokduktig på Camillas kurs! Men jag behöver fler tillfällen att vara "låtsasinstruktör" så jag kan fokusera på min hund. Även om han skulle kunna vara med på vissa av mina kurser så kan jag ju inte ha fokus på honom så jag måstye vara 100% säker på att han klarar det! Min lilla plutt! 


Idag har han fått busa med husse hela dagen! Se om jag kan träna lite position med honom inomhus ikväll. Han måste lära sig vart han ska vara i FF!


Snipp snapp slut så var denna vecka snart slut! 


Av Emma Hammar - 15 maj 2011 10:31

Nu är kraven skärpa för privatträningar! Det finns nu tydliga betalningsvilkor, avboknings regler och prisändringar.


Det är längre inte hållbart att ha det som jag har haft det sedan jag startade företaget Hundreda. Jag har tjockt i kalendern och inga tider finns att boka för dem som väntar på en tid hos mig. En alltför stor procent under våren har bokat av precis innan för att de ska göra annat har dykt upp, sjukdom, tiden har glömts bort mm ursäkterna är många, men vill också ha en ny tid snarast möjligt? Där står jag och kan ingenting göra än att makulera fakturor och tiden kan inte användas av de andra som väntar på tider...!


Nu blir det skärpta regler! Annars kan jag inte erbjuda privatträning om jag inte har dessa vilkor! Tydliga regler har jag haft på mina kurser då det har varit lätt att ta en anmälningsavgift och nu blir det något liknande med privatträning. 

Av Emma Hammar - 15 maj 2011 00:11

Vill bara säga grattis till en underbar vän som har fått sin förstfödda till världen igår förmiddag! Jag har gått på nålar sedan hon åkte in akut till sjukhuset. Men nu har jag fått en bild på en frisk och mycket vacker liten pojke som kom 5 veckor för tidigt! Grattis till er och jag längtar tills jag får komma och hälsa på!   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards