Hundreda

Alla inlägg under maj 2011

Av Emma Hammar - 12 maj 2011 16:48

Någonting var det igår med alla hundarna på kursen. Vet inte riktigt vad men alla fick jobba hårt (även jag när jag lånade hundar). Men alla mattarna var jätteduktiga som vanligt!




Jag lånade Romeo för att visa en övning och hade hans egen boll som belöning. Men inte ville han ha någon boll inte! Han reagerade på kastet och tittade men sket i bollen och kom för att mysa med mig istället   


Till nästa gång ska alla ha kommit på vilken variant de vill använda för att lära in "stå" eller fortsätta därofrån de var! En del hade kommit en bra bit i träningen medan andra var helt nya på stå! Skit rolig kurs!  

Av Emma Hammar - 12 maj 2011 09:57

... Sjukgymnast, sen frukost, sen promenad med Baloo till sjön så de får leka och bada. Sen troligtvis mer måla! Kanske försöka göra ett spår idag! Ikväll hundmöteskurs och då har jag med mig Arrac! Kul   

Av Emma Hammar - 11 maj 2011 18:27

Då inget annat verkar få mig på humör så bestämde jag mig för att måla lite   Nu är jag mycket gladare! Gav mig på något som jag inte ens har försöka göra klart på länge...! Men det är mer jobb kvar   Nu göra mig i ordning till kurs! 


Före...

 

Nu!

   

Av Emma Hammar - 11 maj 2011 15:11

Startade med en privatträning i morse, åkte sedan på ett ärende och nu hade jag tänkt att lägga spår och sedan cykla medan spåret ligger till sig och sedan ha 4 lektionen i tävlingslydnad...


Just nu har jag inte lust med så mycket, skulle precis börja lägga spåret då allt vände för mig. Jag gick tillbaka till bilen och åkte hem! Det är en sån dag idag bara! Nu tänker jag istället inte göra någonting alls till det är dags för kurs så kanske jag kan bli lite gladare igen...


Ska se om jag kan få Elin att ta lite bra bilder ikväll? 

Av Emma Hammar - 11 maj 2011 11:34

... har jag beställt ett halsband och koppel till Arrac! Jag vet inte varför men jag typ ÄLSKAR snygga halsband och koppel! Har specialbeställt ett snyggt läder halsband med ett tillhörade koppel som jag inte vill ha så långt   Ska bli spännande att se hur det blir!?


Gå in och titta på snygga halsband!


   

Av Emma Hammar - 10 maj 2011 09:03



Ja då var man hela 24 år gammal! 


 

Av Emma Hammar - 9 maj 2011 20:13

Inget kul alls idag har bara jobbat och kört svettiga bussar... Jag fick i och för sig bussar med fungerande AC vilket är mycket ovanligt  


Nu står middagen i ugnen och jag är hungrig... Kanske ska träna lite kloss träning på Arrac eftersom han behöver lite repetition i vad hans position ska vara och hur ingångarna ska se ut, han har börjar slarva lite    


För övigt är Arrac mcyket trotsig nu och har varit det i ca 4 veckor och han har "glömt" bort det mesta så det är bara att lägga i nästa växel!!!

Av Emma Hammar - 8 maj 2011 21:21

Känns skitbra! Har varit ute en halvtimme och walkat lite igen! Körde lite intervall också i en liten backe vi sprang upp och gick ner och detta gjorde jag och Arrac 3 gånger!


Hunden har ju bättre kondition än mig! Men jag ska nog få upp flåset och Arrac kommer bli ännu mer tränad bara jag kan öka tempot lite mer så kommer han få ut av det också! Det är mycket träning för att han ska hitta rätt tempo eftersom jag är "långsam" han är ju så van att spring lös i sitt eget tempo  


Får se om det blir något i morgon, kanske på kvällen! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards