Hundreda

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Emma Hammar - 1 juni 2011 21:17

Fick frågan idag vad som hände med sund med hund? 


Nu kommer det låta som världens ursäkt men sanningen ser ut som sådan... Jobbat långa pass över hela dagarna och har svåart att vissa dagar trsaka på kvällen då det blir för sent och för mycket mat i magen (mindre mat tänker jag då inte äta). Vill gå på förmiddagen och när jag börjar "tidigt" så hinner jag inte med allt innan jobbet. Jag har haft mycket kurser och åkt på utblidningar och där emellan har jag jobbat med bokföring, planering, marknadsförning och mycket mer... Några av dagarna har Arrac inte mått bra och då har vi struntat i det... 


... Just nu är jag tok sjuk med feber och förkylning som kom i måndags som ett brev på posten!


Då jag blir irriterad för att jag inte har tränat så sitter jag mestadel och ÄTER! Nu är jag ju visserligen smal men det är ändå inte bra att bara sitta och äta precis hela tiden  


Så hur ska jag göra för att det ska hålla i längden?  


Jag måste få det som en rutin! Problemet var att jag har haft så mycket i kalendern när jag kom på detta att jag inte har fått plats att göra det till en rutin! Nu när jag är frisk så ska jag se till mer att jag får in det åtminstonne på mina lediga dagar till en rutin... När jag kör buss så vet jag inte schemat förren en eller två dagar innan så jag kan OMÖJLIGT planera dessa dagar (vilket bara är 3 dagar i veckan så då får det i så fall vara...) 


Själv mår jag inte bra att vara flobbig (vilket betyder smal och otränad) Ett ord som någon hittade på! Vad är man om man inte är fet, inte tränad inte super smal jo men då är man flobbig  


Jag mår bra när jag tränar och jag MÅSTE få in det i vardagen! Jag är van att träna  ofta och under min uppväxt så tränade jag ogta eller jämt! Under min bästa tid tränade jag 15h i veckan! Nu fär jag vara glad om jag tränar 15h per år!!!


SKÄRPNING blir det! Ska bli frisk först!  

Av Emma Hammar - 1 juni 2011 11:53

Tycker det är lite häftigt att just denna kurs gick åt först av dem alla! Trodde kantarellsöket skulle sälja slut först. Men kantarellen ligger på en härlig andra plats!


Läsa hund för er som inte vet vad det innebär är en kurs i hundens spårk. Vi tittar på hundarna under kontollerade hundsläpp med 2 alt 3 hundar per gång. Vi studerar och tolkar hundarnas signaler till varandra. Vi går också teoretiskt igenom de vanligaste signaler som hundar använder sig av. Hur hundsläppen ser ut beror ju förståss på vilka som deltar i kursen och vad vi har för hundar att tillgå! Hundens spårk är otroligt kul att studera!


Med detta intresse för kursen då blir det säkert en ny till våren   


Nu är det mycket anmälningar på alla kurser så vill ni gå kurs tveka inte att anmäla er för man vet aldrig hur snabbt pltserna kan gå åt!



Nosarbete med hund är bland det bästa som finns!   

Av Emma Hammar - 1 juni 2011 08:44

... och nya tag!


Nu i  Juni ska jag satsa extra mycket på mig och Arrac! Det kommer bli mer konditionsträning, lydnads träning samt spår. 


Arrac håller fortfarande på att frustar efter alla äckliga noskvalster och jag är dunder förkyld så den första veckan här kommer bli lung. 


Största vikten kommer att läggas på lydnaden då vi vill ut på tävlingsbanorna snart! Momenten ska finslippas så de blir snyggare och tränas i många olika miljöer eftersom hundträning är platsrelaterat. Vi måste tävlingsträna massor, mycket inmarscher behöver vi. Störningsträna och uthållighet är lite av de saker som vi måste ha mycket bättre för att gå ut och tävla. Jag har ju kvitto på vilka moment som håller under press och vilka som inte håller för fem öre! Träna mera på dessa och underhålla de andra  


Tur att träningsgruppen är igång så jag får massa störningsträning med andra hundar, även om han känner de flesta.


Sen borde jag börja med framförgåendet också vilket är det enda lydnads moment som jag inte har påbörjat inför appellen som vi gärna vill starta i senare i sommar eller hösten. Mitt mål är en uppflyttning till lägre klass detta år. Sen får vi se vart träningen bär oss just nu   


Men för att allt detta ska fungera så krävs det me större satsning på just oss! Vilket det kommer att bli under juni - augusti. Jag har färre kurser och privatträningar vilket jag kommer låta det vara också!  

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards