Hundreda

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Emma Hammar - 2 juni 2011 14:29

Ja vad ska man blogga om när man är sjuk? 


Det jag har roat mig med är hur jag kan träna hunden utan att jag själv behöver göra något. Har därför börjat träna vittringsprovet då jag bara behöver klicka och belöningen hämar Arrac själv. Roligare träning än så blir det inte... Synd att det är kul då   


Gör också shejping övningar där Arrac testar sig fram till rätt beteende som jag klickar för och han får hämta son godbit. Det är minimal ansträningning från min sida och maxiamal ansträningning för Arracs hjärngymping  


Så att man inte kan träna hunden när man är sjuk köper jag inte. Du kan ha en skål med godis på soffbordet, en klicker i handen och så är du nedbäddad i soffan och hunden arbetar! Fungerar klockrent!  


Så här kan man ju träna precis vad som helst. Mit heta tips är att fånga det hunden bjuder på och låt fanatsin avgöra vad hunden ska lära sig   Skit kul jö! Ja sen att jag inte orkar tänka mer än några minuter är bra eftersom hunden MÅSTE ha många vilor och korta pass i shejpingen! Däremot flera pass på en dag som är 1 min länga tror jag man orkar mellan allt snorande!  Det är ju jobbigare att blogga än att träna hunden   


 

Bjuder på en gammal bild på när vi tränade luktdiskriminering i vintras på utbildningen. Arrac är påväg att markera jordnötsolja   Detta är också ett lätt och enkelt sätt att göra slut på hundens energi utan att de ens tar på dina krafter! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards