Hundreda

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Emma Hammar - 15 juni 2011 23:18

Arrac fick arbeta lite ikväll. Kursdeltagarna behövde få se delmoment ur apporteringen så de kan ta sig framåt mot de högreklasserna så husse var snäll och slängde av Arrac 20 min innan kursens slut. 


Det var en ny svårighet att kastas in i en liten flock hundar (bara 2 ekipage idag) och kuna prestera på en gång. Han fick givetvis lite inkörning på apporteringen först. Det var lite svårt men eftersom vi har tränat apporteringen så himla bra så satt det som jag ville visa. Givetvis inte lika snyggt som när han är helt lugn och samlad men han gjorde allt helt ok. Jag avslutade med att visa att man kan få hopp-apport gratis om man tränar bra. Andra gången jag ens testar hopp-apport och den ver helt klockren!!! 


Min älskade arbetsmyra!    

Av Emma Hammar - 15 juni 2011 21:54

Många undrar nog vad som räknas som motivation? Jag har svaret på detta! Motivation är när man är beredd att gå över lik för att få arbeta! Det säger i alla fall Arrac!


Jag tränande lite med metall apporteringen i trädgården och övergick till till lite trädgårdsarbete, så jag la metall apporten på bordet och det var ju inga konstigheter för Arrac att hoppa upp på bordet (med alla 4 tassar) och ta apporten... Sätter sig i backen, släpper apporten så den rullar... hämtar apporten och börjar om! SMART HUND!


Så matte la sedan apporten i ett träd högt upp istället....


Matte jag når den inte!!!! Den ligger för högt! Jag vill apportera!


Från andra sidan då...???

 

Nu kanske från den tredje sidan....

 

Nu... nu... NU tror jag att jag når den!!!!!

 

Nu kommer den...

 

YES!!! Min älskade metall apport!!!


Detta mina vänner är motivation för en metallapport!!!!  

Av Emma Hammar - 15 juni 2011 16:21

Hade en privatträning i personspår idag. Hund och ägare som är nybörjare och jag tycker alltid att det är lika härligt när någon börjar intressera sig för nosarbete, och framför allt spåret som jag själv älskar!


Bild på blandrasen Bertie, är en en ful instruktör som går och smygfotar i spåret   De fick tre mycket spännande och intressanta spår och här kan jag lova att det kommer bli en toppen spårhund! Tack för idag!

 

Av Emma Hammar - 15 juni 2011 14:10

Jag var ju LITE seg att komma igång med träningen efter att jag blev sjuk. Igår belv det ju cykling och bad för Arrac Så inte så mycket träning för min del. Idag blev det 1h power walk och lite stegup träning för min del och platsliggning för Arrac mitt i skogen medan jag tränade! 


Angående hans hälsa så har jag ringt min veterinär och blev skickad till Albano så nu har vi en tid nästa vecka. Det kan vara något annat än noskvalster... Så jag ska komma till en speciallist på invärtes...sakdor/sjukdomar eller vad det nu hete.. . Så det kan bli röntgen, ultraljud, operation  


Ja detta känns ju inte alls bra. Vad är fel på min hund? Min plånbok har inte återhämtad sig efter vinterns alla elräkningar, bilar som gått sönder och allt veterinärs spring... *suck* Jaja har ju försäkring och tur är väl det!  

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards