Hundreda

Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Emma Hammar - 27 juni 2011 21:26

Jag är nog ta mig f*n pryl bög vad gäller hund saker! Nu är ny beställning på gång! Givetvis ska jag alltid ha mycket speciella saker och vad som helst duger inte här   

Av Emma Hammar - 27 juni 2011 09:57

Gick en härlig lång promenad med Arrac i solen... Eller den kunde ha varit härlig och lillkillen hade skött sig  


Han var sig inte alls lik! Vi gick i 1h 5 min och han drog nog i 1h av den tiden... sista 5 min gick han bra... Backade då i träningen och skulle klicka för all spontankontakt jag fick, vilket inte alls var många  


Han blev rädd för någon på ett ställe! Han som aldrig blir rädd... Jag kunde inte hitta vad det var, jag gick och kollade. Det var en lukt som han var rädd för, kanske har gått något läsigt djur ut i diket... För det fanns inget synligt där... Funderade ett tag på om det var ett lik  begravt    


Så alla ni andra med slynglar där ute så vill jag bara säga att dessa "underbara" dagar är ofrånkomliga på våra unghundar. Vissa dagar har de glömt precis allt de kan och lite till  


Då undrar nog flera av er vad jag gör när min hund drar så fasligt mycket. Jag håller hela tiden kort koppel så det inte lönar sig att dra, han kommer ingenstans dit han vill! Sen använder jag det som han vill ha som belöning - vilket är LUKTA och kissa överallt! Ta kontakt med mig och du får göra vad du vill (inom rimliga gränser). Sen ska man tänka på hur man försvårar och bygger upp träningen för gör man bara detta utan att tänka igenom sin belöningsteknink så har du snart en hund som beter sig som en jojjo i kopplet (vilket jag själv avskyr). 


Så mitt tips idag - håll humöret uppe trots dessa dagar (yeh, right så himla lätt jag vet  ) , för alla får dessa och ni är inte ensamma! Belöna hunden med det hunden vill ha! Godis i det här fallet ville Arrac inte ha! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards