Hundreda

Alla inlägg under juni 2011

Av Emma Hammar - 14 juni 2011 20:38

Har en fråga till er blogg läsare, vad gillar ni att läsa om?


Vilka inlägg är roligare att läsa om än andra? Hoppas på MÅNGA kommentarer till detta inlägg!   

Av Emma Hammar - 14 juni 2011 12:41

Jag började dagen med att sova 2h mer än beräknat! Sov som en klubbad säl i 11h! Tar igen efter förlorad sömn från helgen  


Härligt med fler kommenterer på vad vi ska göra. I LIKE! Det blev uppvärmning - cykla till sjön - bada - cykla hem - streching och avslut med en nedvarvande promenad    Sen var tiden slut 


En badgalen aussie!


 Gör matte nervös och simmar bland äckligt sjögräs! Fastna inte!



 Hämtar pinne


Arrac poserar bredvid vår fina cykel!


Han har fortfarande inte riktigt förståt att man sparar på krafterna om man travar bredvis cykeln. Nej här är det full galopp hela vägen till badet och hela vägen hem efter badet! Galna hund      

Av Emma Hammar - 13 juni 2011 21:25

I morgon börjar jag jobba sent och hinner då träna med Arrac. Så min fråga är vad ska vi hitta på? 


En lång promenad?

Gå till sjön och bada?

Cykla?

Träna lydnad? 

Spår avvaktar vi med...

Annat?


Vad ska vi göra innan jag drar till jobbet? Spåret väntar jag med erform som han verkar ha fått något långvarigt efter sina noskvalseter och jag har samråd av veterinär också. Ska höra av min i slutet av veckan och se vad vi ska göra åt saken?!?! 



   

Av Emma Hammar - 13 juni 2011 10:28

Nu var den förra roliga veckan slut! Nu dröjer det 3 veckor innan jag ska på en kurs igen. Denna vecka är mycket lugnare så jag borde hinna lägga lite extra krut på min och Arracs träning. Idag får han vila efter helgen, bara promenader idag! Sen så smids det fortfarande massa planer för Hundreda så det kommer jag passa på att jobba med också  


Jag är typ arbetsskadad    

Av Emma Hammar - 12 juni 2011 20:27

Nu under helgen har jag haft det super trevlig på hundkurs! Kan säga på en gång att jag inte hinner skriva ett långt inlägg så jag ska fatta mig kort... Kanske skriver mer om kursen senare. 


Två helt underbara dagar i ur och skur med massor med sol. Arrac har varit en duktig kille och skött sig bra! Han behöver denna träning som vi på många stadier redan har påbörjat men nu ska detta prioriteras! 


Lördagen överlevde3 jag helt utan telefonen! Idag hade jag den dock med mig eftersom jag ville ha några bilder iaf! 


Dagens första teorilektion för Åsa Jakobsson


Dagens första praktikpass och vi tränar avslappning på filten. På bilden har jag än så länge endast skickat honom till filten. Avslappnad med uppmärksamhet än så länge   



En kvart senare kom det ett riktigt ÅSK OVÄDER! Vi gömde oss i stallet plastvåta. Vi var gjorde åtminstonne klart vår övning innan vi gömde oss! De andra drog fort som attan!







Carro och värdinna i gult, ser ut som en lite hustomte   Tack så mycket för att du har anordnat fint och fixat allt! Tack för den goda maten också    






Underbara Farina blir shejpad till filten. En supergo schäfertik!


Som sagt det blev kort. Men jag lever, mer än lever jag har haft det super! Igår stannade vi kvar på grillkväll med BARA hundsnack!!! UNDERBART!  


Träffat massa roliga och trevliga människor! Hoppas vi ses fler gånger!


Nu bye bye!

...

Av Emma Hammar - 12 juni 2011 00:17

Ojdå jävla skit! Jag spräkte skiten! Suck... åter kommer i morgon (senare idag9 om hur kursen har varit! Haft kul kan jag säga i alla fall!

Av Emma Hammar - 10 juni 2011 22:47

I morgon är det heldags kurs med grillning och hundsnack på kvällen! Härligt och längtar   

Av Emma Hammar - 10 juni 2011 11:15

Ja mitt sund med hund går ju mindre bra! Jag behöver en spark i baken!


Dock fick jag ett omedvetet träningpass igår när jag rensade och plockade rabarber. Pröva att stå med böjda ben i 10 min utan att räta på dem. Duktigt bra träningsvärk idag! Arrac hjälpte till att hugga av bladen på rabarberna så jag lägger detta i kategorin sund med hund  


Gjorde också 60 sit-ups i går kväll och Arrac ska ju helst ligga på magen och vara min tyngd! Mupp hund    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards