Hundreda

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Emma Hammar - 23 juli 2011 15:10

Jag har nu beställt en superbra duk som jag kan lägga över bilen så hundarna får det svalare när vi är ute och tränar och jobbar då de stundvis måste sitta i bilen.


De stora dukarna är ca 1,8 x 3 meter och de mindre är ca 1,8 x 2,1. De kan användas för att täcka över burar, komposthagar, tält, eller bilens fönster. Materialet reflekterar solens strålar och gör det svalare än i skuggan. Vinden kan passera igenom materialet och gör det luftigt. Dukarna har en svart kant med hål att fästa i.


Text och bild är tagen från www.klickerklok.se där jag också har beställt duken.   

Av Emma Hammar - 23 juli 2011 13:35

Idag fick Arrac ett spår eftersom han snart river kåken för mig. Inte för att jag orkade men man måste ta hand om sina hundar även om man är sjuk!


- 640m

- skog med massa torrt gamalt granris

- 1h 15 min liggtid

- stigövergång, 2 djupa diken, 1 grusvägsövergång 

- 4 pinnar - Alla funna!

- Många vinklar och böjar 


Han började lite flamsigt men efter att första pinnen var funnen så kom han igång. Han tog själv flera mirco pauser i spåret så det märks att han inte har sin gamla kondition efter sjukdom och noskvalster. Han vilar nosen ibland men fortsätter och gå vilket resulterar i att han går från spåret. En gång gick ha så långt att jag fick säga åt honom och stanna, vila en minut och kommendera spår igen. Då höjde han nosen och gjorde ett fin spårupptag eftersom vi var en bit från spåret. Han gjorde det flera gånger men jag behövde inte lägga mig i för han löste det själv. Han pinkade vid stigövergången och grusvägsövergången  


Men över lag var det ett bra spår. Väldigt bra om man ska kolla på skitet han är i. Jag jä,för mig så lätt med honom när han var i toppform! Vilket inte är så rättvist.  


När vi hittade 2:a pinnen så skulle jag kasta den till min 6 åriga kusin som var min hjälpreda och packåsna så lanade pinnen framför fötterna på honom och en fågel flög nästan upp i ansiktet på honom. 10 cm från pinnen låg dessa små ägg!


 

Nu återgår jag till min vila...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards