Hundreda

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma Hammar - 18 juli 2011 17:03

... då jag mår ännu smäre idag! Skti! Har varit hemme 7 dagar och nu mår jag som värst! Ska till läkaren i mogron 8:20!!! Jag vaknade 12 idag??!! Så jag får läkarintyg från och med i morgon...


Så nu är det dag 2 för Arrac utan någon som helst aktivering. Inga promenader, ingen träning, ingenting! Ja han busade väl med husse igår som var duktig och klippte vårt djungelgräs på hela tomten men både gräsklippare och trimmer. Han tvättade och städade hela huset och lagade en supergod middag! 


Arrac måste jag säga är väldigt duktig på att bara vara när jag är sjuk. Visst testar han att hämta en leksak för att se OM han kan få igång mig... När det inte fungerar så läggarhan sig någonstans eller hos mig. Han vet att han får jobba mycket i vanliga fall så han klarar lätt en vecka utan att göra någonting! Sen märker man det när man börjar jobba med honom igen att han har mycket samlad energi   Min lilla plutt! Han roar sig med att vakta huset extra mycket när jag är sjuk... Så våga inte komma in här inte om inte matte släpper in er    


Bild från i våras när Arrac och Camillas Jack leker på rasten när vi gick vår utbildning i tävlingslydnad  

Av Emma Hammar - 17 juli 2011 23:16

Nu har jag gjort en enkel foto guide på min hemsida. Nu när fler ha visat intresse för mina teckningar så har jag gjort det lite tydligare på hemsidan vad man ska tänka på när man tar eller väljer foto på det som ska avmålas. 


Här kan du läsa det jag har skrivit ihop!


Har inte kunnat teckna mer idag på mitt dubbelporträtt då det rinner ur näsan forfaranade då jag sitter framåtböjd. Se om jag kan i morgon? 


Jag tycker att det här är jätteroligt! Nu är jag äntligen igång med min konst igen  Så får vi se hur måna av de som visat intresse lägger en beställning också  


God natt på er alla!   

Av Emma Hammar - 17 juli 2011 14:27

Idag verkar det inte bli någonting...? Jag är mer eller mindre sänkt och lever på näspray och förbrukar snytpapper fortare än en löpande eld! Hoppas jag orkar gå med hundarna senare idag. Gav dem ett varsitt mumsigt märgben nyss så de har lite tid att förbruka. Arrac den otacksamma typen gick och grävde ner sitt  


Om jag orkar vill jag teckna lite mer idag. Nu när man är igång vill man inte ens lägga ifrån sig den   Men jag orkar inte  


Men titta nu vem som kom in...

... det ser ju så lagom mumsigt ut med jord och mossa på  


Nu längtar jag tills jag blir frisk så jag kan jobba och tjäna lite pengar och så har jag lite roliga saker inplanerade på mina lediga dagar så som lite miljöträning i Sollentuna och så vallningen såklart!


Undrar vad som händer nästan gång... Kommer Arrac tända till?       

Av Emma Hammar - 16 juli 2011 22:50

Nu har jag börjat lägga grunden för den andra hunden som heter Alfons. Det är lättare sagt än gjort att få iordning på hans ruffsiga päls   Så det återstår fortfarande MÅNGA timmar för att få i ordning på det! Ber om ursäkt för blänket från skrivbordslampan, det är ju rätt så sent och därmed mörk så bilderna blir inte så bra... Jaja det syns i alla fall vad jag har gjort. 


   

Av Emma Hammar - 16 juli 2011 16:37

Jag hade så stora planer på träning inför det här året 2011. Det började trögt med den otroligt kalla vinterna vi hade och man stod på en liten upp plogad isfläck och tränade på. När våren äntligen började komma så fick jag en slö hund...?! Han har varit allmänpåverkad länge och inte alls sig själv. Ätit dåligt i flera månader och då är klart att han inte har någon ork. Jag försökte detta "sund med hund" som ni märker så går det ju inge vidare. Sen fick jag ju reda på att lill killen faktiskt var sjuk. Nu äntligen får vi försiktigt börja jobba igen, men då bilr jag sjuk?! SUCK!


Nu har ju mer än halva året gått och mina planer jag hade så skulle vi redan ha fixat LP1 men det får jag glömma... Nu ser min träningplan helt annorlunda ut resten av året och jag har inte planerat in någon tävling alls. Nu ska vi hitta en bra balans på Arrac och träna på allt sånt han behöver desto mer. Konditionsträning och mycket nosarbete står det på höstens schema tillsammans med MYCKET miljöträning! 


Vad tränar ni på? 


Jag är lite nyfiken över hur ni planerar er träning. Sporadisk? Struktuerad träningsplan? Hur långt fram sätter ni upp mål? Ja allt jag är nyfiken! 


Som sagt ligger min träningsplan till december 2011. Det är en grov planering och vid varje månads skifte lägger jag upp en fin planering för kommande måndad med utgång av grov planeringen samt hur mycket vi lyckades hinna med månaden innan och hur träningen gick. Gick vi framåt eller bakåt? 


Uppbindning - har vi tränat på en han var valp. Han hade STORA problem med detta redan från början och vi jobbar på det fortfarande. Det bästa är att vi gör framsteg hela tiden! Så här lugn var han inte som valp   Bilden är från april -11 

Av Emma Hammar - 16 juli 2011 10:24

Jaha vad ska man göra idag? Undrar hur många filmer det blir, eller vad orkar man annars göra? Möjligtvis teckna lite men vi får se...


JAG VILL VARA FRISK OCH TRÄNA HUND!!!!

Av Emma Hammar - 15 juli 2011 20:56

Har lagt ner ytterliggare en timme på min konst. Är som sagt inte så pigg men lite nytta blev det. Är inte helt klar med Prince men det börjar arta sig! Snart är det dags att börja teckna Alfons  


   

Av Emma Hammar - 15 juli 2011 20:37

Så här kan man också jobba med det omvända lockandet. Första gången jag prövade det på Arrac. 



 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards