Hundreda

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma Hammar - 8 juli 2011 18:50

Finns bara ett ord för hur jag känner mig just nu... "slut"


Efter 2 veckor med ny ledning på jobbet och sömnbrist lika länge så orkar jag inte hålla ögonen öppna trots att jag bara jobbat 6h idag... Jag lovar att kompensera upp bloggen under helgen med utdrag från kursen förra helgen mm


Lova att ni finns här när jag vaknar   

Av Emma Hammar - 7 juli 2011 22:27

Jag vet inte varför med jag börjar alltid med ögat! Ögat är det som reflektarar hela individens persolinghet och själ. Kanske är det därför jag börjar där och bygger vidare på ansiktet när jag har fångat personligheten... 


Nu är jag igång! Härligt!  

Av Emma Hammar - 7 juli 2011 18:20

Nu har jag tagit bilder hundarna som jag har fått en beställning på att teckna i blyerts!


Superkul! Jag vill börja direkt! Men jag är nog lite för hungrig för att orka  Kanske börjar under kvällen     Vi får väl se!


Det ska bli ett A3 format med två hundar. Utan detaljerad bakgrund. 

 

Av Emma Hammar - 7 juli 2011 13:27

Nu har jag bokat nästa lektion i vallning som blir nästa vecka på onsdag   Så det blir lektion 2 för lilla Arrac! KUL! 

Av Emma Hammar - 6 juli 2011 20:59

Nu har jag pratat med veterinären och Arrac har haft en inflamation som kan bero på långvariga kvalster eller annan parasit. Man blir dock inte allmän påverkad av detta... Arrac har ju varit allmän påverkad. Hans tonsciller var ju inte så fina och de kan tydligen då känna av inflamationen och själva bli inflamerade, så att han på sätt har mått dåligt...


Nu får jag börja träna honom igen eftersom han äntligen börjar bli piggare! Ta det lugnt så jag inte överanstränger honom efter sjukdom och total vila på 2 veckor!


Dagens aktivering blev träning inför vittringprovet. Vi har haft något träninspass tidigare som inte har gått så bra. Idag gick det klockrent!


Arrac hittar rätt vittringspinne!

 

Viktigt att vila då luktdiskriminering tar mycket på hjärnan  

   

Zelda fick också jobba lite     

Av Emma Hammar - 5 juli 2011 23:41

I morgon blir det jobb på hundstallet :) Ska sova och gå upp tidigt   Inte min grej att gå upp vid 7  


Väntar fortfarande på att veterinären ska höra av sig om Arrac. Jag upplever att han mår bättre, man man vet ju aldrig helt säkert!


GOD NATT! 

Seg

Av Emma Hammar - 5 juli 2011 12:45

Hur seg som helst! Vaknade kl. 9 av att Zelda ville ut och kissa... Jag sapplar upp, öppnar ytter dörren, lämnar den öppen och går och lägger mig. Vaknar upp 2 timmar senare!


Haha tur att man har tomt så hundarna kan rasta sig själva! Nu hade jag tänkt att gå ut med båda innan jag drar till jobbet. Inget långt inlägg idag heller, jag sov ju bort 2 timmar extra idag   


I morgon jobbar jag på Hundstallet igen. Det var ett tag sen sist! På torsdag startar jag upp en ny problemhundsutredning, ska bli kul! Jag älskar att jobba med beteenden!  

Av Emma Hammar - 4 juli 2011 23:30

Som ni redan vet så var ju Zelda på kurs i helgen och jag fick en bild på Zelda in action... 


... Eller hur var det nu Zelda? Hon gillar att slappa och charma  


Fotot är taget av Elin Åström - veralus.se


Ni måste gå in och se alla hennes fantastiska bilder!!! Tack Elin! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards