Hundreda

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Emma Hammar - 6 augusti 2011 15:30

Blev 1h promenad med hela flocken idag. Lite långsammare när Husse och Zelda är med för Zeldas skull. Nya slingan var 4 km och det går ju lite fortare om jag och Arrac spetsar skorna och pinnar på! 


Idag så knakar det om hela kroppen och som sagt är jag mör så en normal promenad fick det blir. Arrac gick bakom mig sista biten hem   Vaddå?! Är han trött???!!! 


Imorgon blir det vilodag för hela slanten! Vi åker hemifrån kl. 07:30 och är hemma troligtvis sent på kvällen. Och ja hundarna stannar hemma HELA LÅNGA dagen ensamma!


Nu skojade jag allt med er! Vi har naturligtvis en gammal kär hundvakt! Såg att hon inte bloggat på länge men svägerskan var hundvakt Arracs första halvår! Så de ska bara vara hemma och mysa hela dagen i morgon! Så är han utvilad till måndag!  

Av Emma Hammar - 6 augusti 2011 15:25

Nu vågar nog inte en enda jävel sig in hos oss  




Köpt på Jami Hundsport! Tyckte den var fin!   

Av Emma Hammar - 6 augusti 2011 15:24

När jag igår planterade de nya Tujorna så bildades ett hörn. Det tyckta Arrac om! Bättre placering kan dte inte heller bli när man heter "Arrac vakthund!"  

Av Emma Hammar - 6 augusti 2011 15:19

Har tränat lite grann med Arrac. Klickade in lösrullen med honom så han är bekant med den tills på måndag. Han kan ju apportera ALLT jag ber om men ändå. Det är nog att inget tugg kommer heller. Ju fler saker han lär sig att INTE tugga på ju mer märker jag att tugget på övriga saker minskar  


Arrac ville inte ha sin frukost i morse så klart att han är hugrig vid 15-tiden. Så det är en bra störning! Han håller så fin min lilla lort!

 

Tränade också en sväng utomhus och Zelda kom och bjöd upp hom med. Hon kan minnsann också apportera lösrullen!


Kortfilm på hur det såg ut! Fick en störning när jag filmade. Det gick förbi hästar utanför huset och han VILL springa till fönstret för att skälla ut dem! Det var lite svårt att sitta kvar! 



    

Av Emma Hammar - 6 augusti 2011 10:26

På en skala 1-10 så ligger jag på en 9,5! Jag har träningsvärka ta mig f*n över allt! Jag är solbränd på hela ryggen och min allergi tar knäcken på mig... Känner mig sådär motiverad att ut och bygga klart nästa grind  


Men nu tänkte jag ge mig en spark där bak och gå den nya rundan jag hittade igår (som tydligen har funnits i ett år!) För att se hur lång tid den tar att bara gå den. Tror inte att det är så jätte långt men jag tror att Arrac också är lite så mör... Han är inte van att vi arbetar på tomten så han har inte alls vilat lika mycket som han gör om dagarna annars. Jag fick släpa ut honom på morgon rastningen, han ville inte med ut   Så att ta redan på hur lång rundan är och hur lång tid det tar är nog lagom! Får gå en sväng ikväll också om vi orkar!  

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards