Hundreda

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Emma Hammar - 18 augusti 2011 14:44

Kommer hem hungrig, trött och blöt efter 4h i skogen! Jätte glad för jag träffa en ny hundtokig människa och har haft superkul och tränat hund tillsammans!


Hennes hund behöve lite spårmotivation så de var redo att testa mitt tänk i spårarbetet. Det blev 4 spår till den lilla 10 mån Schäfer tiken. Liggtid på över 1 h. Inga hjälper bara helt rena spår och så bra det gick för dem! Hon kan spåra hon   


När vi hade spårat klart med lilla tjejen och det var Arracs tur och jobba så drog värsta stormen över oss!




Jag och Veronica såg samtidigt en blixt bakom varndra!  Jädrans vad det började smälla! Det var som någon öppnade en kran! Åskovädret var precis ovanför oss. Arrac är fortfarande inte ljudberörd för fem öre   Haglade gjorde det också. Det var värre än en dusch. Vi satte och i bilen och vätade ut stormen som tog slut ganska snabbt. Sen var det helt lugnt igen och sommarvärmen stekte oss!


När Arrac skulle få sina vindmarkeringar så var det för svårt efter de hade legat ute i den där stormen... inte mycket vittring där inte. Däremot tog han ju spåret där jag hade gått på centimetern. Vi tog leksakerna och bytte plats och började om så det blir ny och fräch vittring. Genast mycket bättre! Vindmarkeringarna var klockrena på honom!


Testade sen lek med figge och han leka på bra med Veronica. Jag skulle vilja ha lite mer närvaro hos figgen. Men den blev snabbt bättre och bättre! Han var rätt trött så jag skickade in henne i skogen och jag rastade av Arrac och skulle se om han tog upp henne med en vindmarkering. Jo men visst! En så jävla fin markering, men jag ville ha ett rakt skick så jag sa "rätt" koppalde loss och ställde upp mig rakt mot där hon ligger. Han blev lite störd av att Schäfer tjejen skällde i bilen (hon såg ju när vi jobbade). Så jag skciakr Arrac när han har draget framåt. Han flyger ut rakt, men sen tog det stopp i naturen! Snabb som han är drar han bak dit han hade sett veronica sist och tänte spåra upp henne.... Men lilla spårhunden då    Tog in honom igen och testar ett nytt skick, samma sak där rakt ut - stopp! Men då drog han runt fast åt handra hållet där terrängen var lättare, han hade henne i nosen hela tiden, men det var en jälva omväg! Men han hittade henne och de busade i skogen tillsa jag kom  


Sen var min hund slut. Det hade hänt en incident tidigare på dagen som verkligen tömde honom på energi, annars hade han itne varit ett dugg trött efter den träning han fick idag. Han jobbade på bra, fick för svåra förutsättningar så jag ska göra det lättare nästa gång. Vi ska ut i morgon och träna sök igen men andra vänner. 


Jättekul att få träffa Veronica idag! Tack för idag och detta vill jag göra om igen!   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards