Hundreda

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Emma Hammar - 24 augusti 2011 23:49

Idag när jag och Robert gör middag så  kommer Arrac från hallen med kopplet i munnen och sätter sig framför mig! Så SÖT! Med han små oskyldiga ögon! Han ville gå ut   Dock fick han snällt vänta till senare, han har ju hela tomten att kissa på    

Av Emma Hammar - 24 augusti 2011 19:53

Haft en super dag idag! Började lite segt att kliva upp strax innan 11. Men äta frukost och så ut med hundarna för att lägga spår till en ny vän som kom lite senare. Jag och flocken var ute i en timme och Arrac fick simma lite också. 


Vi mötte på denna och en kompis till honom på väg hem i anslutning till Lyckelis spår... Tyvärr är mitt redigeringsprogram nere och filmen ligger åt fel håll...



 

Sen kom Veronica och vi började med figgelek och budföring men Arrac. Jag vill shejpa upp leken på honom så att Arrac VILL vara med figgen! Veronica lekte jättefint med honom och han tiggde på mer lek! Tack Veronica!


Sen promenad med Arrac och Lyckelie. För att sedan byta hund så Arrac och Ulla fick gå. Jätte nyttig träning eftersom Arrac har sin osäkerhet mot andra hundar efter ett flertal på hopp... Han fick idag med sig trevliga erfarenheter   Jättebra att hon hade med sig två Schäfrar eftersom Arrac tycker att Schäfer och Rottis är de fulaste raser som finns! Nu lite trevliga hundar  


Sen spår till den svarta lilla Schäfern som jag lagt tidiagre. En liggtid på nästan 5h blev det. Första spåret var kanon! Andra spåret blev det flera försvåringar men hon slutar inte att jobba för att det blir svårt, duktig tjej! KOmmer bli en fin spårhund det där!


Sen avlutatde vi med fika som min underbara Robert hade bakat åt oss   Massa hundsnack till det! Mycket trevligt! Det gör jag gärna om snart!   


Juste! Ormen på filmen, en svart snok såg vi innan spåren. Efter spåren ytterliggare en huggorm som Veronica höll på att kliva på. Sedan råkade vi köra över en på vägen och sedan ytterliggare en   Orm år???? 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards