Hundreda

Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Emma Hammar - 26 augusti 2011 18:25

Veckan har inte blivit som jag planerat... som vanligt då! Hade tänkt teckna mer än vad jag hunnit. Vill ha bilden klar innan helgen är slut, så vi får se hur långt jag hinner  


Så här långt har jag kommit nu. Har tappat räkningen men är uppe mellan 5-6 timmars jobb.



Eftersom jag är högerhänt så tecknar jag klart från väster först så jag inte suddar ut hela bilden. Jag använder för säkerhetsskull ett vitt papper under höger handen så jag inte suddar ut mina hjälplinjer som jag skissade upp det första jag gör innan jag börjar teckna. När jag gör hunden så som den ska bli så vill jag inte behöva tänka så mycket på VART ett öga ska vara placerat eller ett öra... Det ska jag redan ha gjort! Då vill jag ha linjerna kvar  


Detta är ett porträtt, A3 i blyerts. Jag tar 3000kr för en bild i denna size.


Från och med den här sesongen ska jag satsa mer på minna teckningar och mitt måleri!    

Av Emma Hammar - 26 augusti 2011 15:20

Jag vaknande av att telefonen ringde klockan 10 i morse. Det var Robert som skulle väcka mig, han hade lovat det igår. Men han var inte hemma utan han var i skogen med Arrac! De gick upp 8 och gick ut. 


De kom hem med en halvliter kantareller och varit ute i 1h 45 min! Arrac har vilodag från träning idag så en sån långpromenad räcker gott och väl till honom idag. SÅ idag behöver jag inte alls änga mig åt hundarna. Zelda har jag tränat lite hjärngympa med. Hon fick inte gå med i skogen hon låg brevid mig på Husses plats i sängen och snarkade och hade det bra! 


Är inte husse underbar!?   

Av Emma Hammar - 26 augusti 2011 15:16

Nu har jag varit och köpt en träningsväst   Hurttas Motivation! Jag har inga bra tröjor med fickor på men nu har jag en väst! Jag älskar Hurttas kvalie och fuktion. De har riktigt bra grejjor! Jag tycker att många hundträningsvästar är fula men den här är ju faktiskt snygg för att vara väst   


 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards