Hundreda

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Emma Hammar - 30 augusti 2011 18:52

Idag var jag på Hundens Hus igen efter flera år. Kul att se bekanta ansikten igen. Jag hade med mig Zelda och hon har varit en ängel idag   


Hundarna fick ta sig igenom upplevelsebanor. Det var intressant att se, lite light verision av MH. En pulka som skulle dras mot hunden. En dold doft och en person i en sopsäck som prasslar eller går mot hunden.


Zelda blev direkt intresserad av pulkan med en docka i. Hon tog en trevlig båge mot dockan, nosade och så var hon klar. Doften markerade hon i farten. Människan i påsen tittade hon nyfiket på och sen skulle hon fram och hälsa. Figgen sa att det kändes som Zelda ville in i påsen för att gosa   Zelda är ju inte dum liksom! Hade det varit allvar ute så JÄVLAR! Då kan jag lova att den som närmar sig har gjort sitt livs största misstag! Hon kan värdera situationera. Jag har en lugn och trygg hund med massor av vakt! Nu är hon äldre och väljer när det är på riktigt eller inte!


Zelda fick en mumsigt ben under toerin.

 

Hon fick också agera terapihund till Lilja en Flat tik som har blivit påhoppad av en dum hund. Zelda var så duktig och fin. Lilja var också otroligt duktig, men hon jobbar själv med andra hundar som har svårt för hundar, det är hennes jobb! Så hon får inte bli rädd för hundar. Jättekul möte att titta på!  


I morgon åker vi in utan hundar och det ska bli spännande att se vad den dagen har att erbjuda!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards