Hundreda

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Emma Hammar - 18 september 2011 18:24

Min lilla pojke börjar bli stor! Idag fyllar han och hans syskon i Joy of Baking kullen 2 år!!! Tiden går berkligen fort!


Under hans tid i livet har jag själv hunnit bli mycket gråhårig! Istället för 24 år ser jag nu mer ut som 80! Han är ingen dans på rosor precis. Men annat är det när det kommer till arbeta för då ÄR DET EN DANS PÅ ROSOR! Han är en arbetsmaskin utan dess like! Helt underbar! Alla utvecklingsperioder som alla hundar har har vi kämpat oss över, hade inte den turen att någon bara flöt förbi. Han var värst vid 1 års åldern, och nu vid 2 års åldern verkar han ta hem alla pris  


Men vad då han är ju min kille! 


Sådär halv tråkig fördesledag med husse och matte som båda är sjuka och ligger i soffan. Men underbara Camilla spårade med Jack idag och tog med sig Arrac som fick ta Jacks begangnade spår. Inga problem sa Arrac! Han har inte spårat på hela sommaren tack vare noskvalster och massa sökträning. Han sa PLÄTT LÄTT! Vad ska jag göra nu när det är slut? MER???!!! Hehe! Rapporten var att han spårade fint med 15 m lina utlöpt, alla förmål in, kallhygge, blåsigt som fan, mycket fart men ändå rätt noga! Tack Camilla   En liten fördelsdags present blev det. Har inte köpt något. Han får ju typ presenter av mig hela tiden   Förra halsbandet måste skickas tillbaka, var för stort så betsällde ett nytt  


Vad här hänt hans senaste år? Ja inte har vi nått våra mål alls. Jag ville ha haft klass 1klart och uppflyttad till lägra klass spår. Men vi är inte tävlingsklara Arrac och jag. Det är för mycket annat dåligt vi har varit med om så vi måste träna vardags saker istället. Bara för att vi skjutit tävlingsmålen framåt så har vi inte lagt dem åt sidan för vi tränar för tävling hemma ändå! Så det kommer men mycket senare i Arracs liv!


                 

Tränar på barmarks darg


   

Nyfunnen vän, grannen Baloo!

 

Miljöträning och lydnad inne i Stockholms stad!



Jack kom in i Arrac liv! Bästa vänner  


   

Många vänner att leka med!


 

Luktdiskriminering på promblemhundsutbildningen


 



Träna hinken, fart moment




     

Lydnadsinstruktörsutblindning hos Emelie på Vinna Hundcenter!


 

Steka korv med pappa och hundarna utomhus


 

Röntgen hos Lars Audell


 

Arrac apporterar vilt! Retriver Aussie!


     


Mycket miljörträning, Rånes, Hmm puss av Jack, Och Arninge coop parkering



Första gången i ridhus!


   

Balansträning, instruktörshund titta på när jag har kurs, bada!


     

Spåra, balans, passivitet på lydnadsplan


   

       

Massor har vi gjort! Mycket lydnad under våren, första hjälpen att bära Arracac på axlarna. Besök hos Bowie, Instruktörshundigen, slappa i soffan och hjälpa till med vårstädningen!!!


Miljöträning i Uppsala


     

Metallapporten fick vi, gått kurs i avslappning, fått en cykel!


     

Vår första lektion i vallning var i Juni!


   



Badat i mängder, fin fina muskler blev det! Spårat har vi bara gjort lite detta år, och snor metallapporter från trädet!

Mer vallning!


Börjat med sökträning. Ja dett var bara apportering med lösrullen med störning  


Ja mycket har vi gjort men ändå inte det som var tänkt! Nu väntar nya spännande utmaningar det kommande året! Ja Arrac är inte världens soligaste hund just nu, han är en riktig TONÅRING!!!


Mohahahahaha!


Nu ska vi fira hans födelsedag med entrecote och märgben till doggsen!


GRATTIS MIN ARRAC!   



Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards