Hundreda

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Emma Hammar - 23 september 2011 18:33

Måste dela med mig ännu mer om att det är dåligkvalite på bilden jag tecknar. Vet inte hur jag ska få till det om jag ska vara ärlig! Men jag kämpar   Jag ger mig inte!


Kolla skillanden på en en jag hittade på nätet som har riktigt bra kvalite och den jag tecknar. Jag vill att mina bilder ska se så verklighets tronga som möjligt. Men jag ser ju inte ens kanten av ögonen, utan jag måste gissa...


Jag blir tokglad om jag får bilder som ser ut som den vänstra! Men ibland så är det tyvärr så att bilden på lilla Robin är den bästa som finns. Jag har lovat matte att försöka   


Så ni som funderar på att få ditt djur avmålat av mig eller någon annan tänk på hur bilden ser ut. Är din hund i livet är det ju enkelt att ta nya fina bilder. Men ofta får man beställning på hundar som finn i hundhimlen och så klart att husse/matte vill ha ett minne förevigat!

Av Emma Hammar - 23 september 2011 14:38

Böjade nyss på nästa beställning jag har som låg näst på tur. Detta kommer att bli en utmaning då kvaliten på underlaget är uruselt. Det är ett litet pappersfoto och ansiktet är 2x2cm och suddigt. Gissa hur det ser ut då jag har scanet in och förstorat på datorn...! Jag ser inga detaljer alls!


På håll ser man ju, men testa att titta för att teckna av... Då ser man ingenting bara pixlar. Så detta kommer bli en stor utmaning, jag har talat om för matte hur svårt det kan bli att återge hundens personlighet. Tyvärr finns inte lilla Robin mer och detta är de bästa fotografierna som finns på honom! SÅ jag vill inte göra matte besviken jag vill att han ska få ett fint minne av Robin! Så därav blev det än ännu tuffare utmaning!


Men jag gör alltid mitt allra bästa!


Min arbetsplats! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards