Hundreda

Alla inlägg under september 2011

Av Emma Hammar - 6 september 2011 09:45

Camilla har beställt en jättefin annons   Ni måste ju in och titta på den!  Det är en rullande annons och den går inte att missa!

Av Emma Hammar - 6 september 2011 00:17

På grund av ett återbud så finns nu 1 plats kvar på vår kurs i läsa hund! Här kommer vi läsa och tolka hundens språk. Något som vi brinner för är just hundens beteende. Vi går igenom grunläggande språket för våra hundar. Du kommer att se din hund med nya ögon! Man kan aldrig "läsa hund" för mycket för man lär sig mer för varje gång man övar!


Nu på söndag!

Datum: 11/9

Kl. 10-16

Plats: Gillinge/vallentuna 

Pris 650kr 


Vad säger hundarna till varandra under leken?


Anmälan


info@hundreda.se  

Av Emma Hammar - 5 september 2011 10:20

Idag väntar en lång tråkig dag. Känner mig inte så taggad på att jobba. Slutar vid 22 ikväll... Hädan efter kommer jag alltid att sluta så sent på måndagar. Jag är också helt mör i kroppen, känns som jag tagit värsta träningspasset igår. Men jag har ju inte gjort något konstigt   Skumt... Helt slut efter den veckan som varit. Ingen rast igen ro. Den här veckan känns aningen lugnare iaf. Arrac ska ha två vilodagar idag och i morgon. Igår såg han SÅ SLITEN UT! Ögonvitorna var helt blodsprängda! Jag hade med mig honom i bilen när jag höll kurser, men han skulle nog ha varit hemma kände jag efteråt. Så det är inte bara jag som är sliten. Har varit en hård vecka och helg...


Jaja nu göra mig i ordning för jobbet kanske?

Av Emma Hammar - 4 september 2011 16:53

Idag startade dagen med en av våra helt nya kurser "barn med hund"! Jättekul att jobba med barn! Första gången jag håller i en kurs renodlad med barn! Hur härligt som helst! De är så lättlärda och de snappar upp direkt! Vissa enkla övningar kan jag stå och förklara flera gånger för vuxa och baren behöver bara en förklaring och så fattar de direkt och de gör dessutom övningarna perfekt! SÅ KUL!


Sen häckade jag lite på DjurMagazinet hos Camilla och shoppade lite på samma gång. Fyllde på med 2 kg av Standarts "Päls" Som Arrac äter för att må bra och kunna prestera på topp! B-vitaminer är alltid bra! Jag köpte också lite tugg och en Hurtta reflekväst! Det är ju dags igen med massor med reflerxer i mörkret så att vi syns! Jag som bor på landet syns verklinge inte utan reflerxer. 


Arrac visar upp sin nya väst och det går bra att leka i den också sa han!

 

Åk till Djumagazinet i Arninge för den bästa servicen och hjälpen! Camilla som jobbar där leker med Arrac! Bättre service i djurbutik får ni leta efter  


Sen bar det iväg för noskurs prova på! Idag var det personspår som gällde. Nästa gång är det ID-spår, sen uppletande och sist personsök. Ja det blir verkligen bara "porva på" Vi hinner inte gå in djupt i dessa sporter men kursen är en hjälp för dig som inte är säker på VAD ni vill göra med er hund. Här hoppas jag att de fastnar för minst en av sporterna   Superkul gäng även om dessa var vuxna  


Nej nu blir det middag! Är hungrig efter allt jobb!      

Av Emma Hammar - 4 september 2011 16:52

Igår var Arrac på fest. Som vanligt gillar han att posera framför kameran! HAn får träna på passivitesträning när de andra spelar kubb.


 

Av Emma Hammar - 4 september 2011 16:51

En bild från promenaden i torsdags med Arrac och Bella. Andra gången de träffas och de får busa för första gången  


   

Av Emma Hammar - 3 september 2011 09:40

Idag blir det en överraskningsfest till mormor som fyller 70! Mycket att hinna göra idag   

Av Emma Hammar - 2 september 2011 22:48

... Jobbat hela dagen, inegting med hundar alls. En riktigt tråkig dag med massor med strul på jobbet. Full med stress. Hela veckan har varit packade med stress! Nu är jag hemkommer 22:49 och jag åkte 10:30   Det är dagar som denna jag bara önskar jag kunde säga upp mig från hela mitt liv!


Har inte alls hunnit teckna ett streck på hela veckan! Ögon är fulla med 1kg grus! Ja från det att jag vaknar tills jag går och lägger mig är ögonen grusade... Inte alls bra. Skulle behöva semster!!!!


Just fan... får vänta 1 år till bästa semster.................................... 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards