Hundreda

Alla inlägg under september 2011

Av Emma Hammar - 1 september 2011 21:41

Idag har det tränats som sjutton! Vi gick upp tidigt för att åka till Mårtensby och valla. Det var en månad sen sist nu. Fick också sällskap av Ellan och hennes BC Bim. Jättekul! De var riktigt kanon duktiga måste jag säga! Jag är imponerad   Sen var det gasen i botten till Åkersberga för att möta upp lite vänner för mer hundträning! Det blev en eftermiddag full med spår och sök + en lång terräng promenad på slutet! 


Vi börjar med vallningen! Nu börjar hända grejjor! Arrac har en helt annan förväntan och motivation nu! Han började pipa och skälla när det var hans tur...   Jag jag väntade ut honom till mer lugn innan jag öppnade grinden så tog han sak i egna tassar! Han försökte själv öppna grinder... Muppo   Alla kommandon som han tidigare har lyssat underbart bra på fanns inte längre...   Nu hängde matten inte alls med längre! Ewa hjälp!!!! Tur att hon kom och hjälpte till hihi!  


Ok då sätter vi igång! Han ligger lätt som en fjäder... Beredd att... ja tjuvstarta...

 

BC tiken Ella är med inne, Ewa hjälpte oss att flytta fåren när hon själv inte var i hagen med hjälp av Ella.

  

Ok jag kan själv säger Arrac!

 

Jippi vad detta är kul! Nu har jag massa spring i benen sa Arrac!

 

Lalala...! Fan vad jag är bra!

 

Arrac och jag under sosial belöning påväg ut ur hagen sista passet för dagen! Gissa om han är trött och nöjd!


Ewa sa det att vi har tagit ett mila längt steg idag med Arracs vallträning! Men jag själv kommer behöva mycket stöd och hjälp av Ewa  de kommando gångerna för att hamna i rätt balans med fåren. När det blir så här mycket fart så hinner jag inte alls med. Men När Ewa vallar så är hon ju lugn som en fil bunke och Arrac blir lika lugn och vallar så fint så fint!


Så stolt över min lilla voffsing!!!


Sen på eftermiddagen blev det vindmarkeringar på tre figgar, varav två nya figgar och en helt främmande för Arrac. Och det räckte tyckte jag. Sedan en lång livsfarlig terräng promenad med Bella och hennes matte. Det var halt, blött, livsfarligt och mycket trevligt! 


Dyngsur och väl hemma igen återstår massa skittråkigt arbete som är den bittra baksidan av att ha företag... Nu önskar jag min kudde!


Jag ska drömma om min vallande hund!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards