Hundreda

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Emma Hammar - 6 oktober 2011 21:25

Jag kämpar på med vår miljöträning! Jag vill ha tillbaka min trygga Arrac som var cool i alla miljöer.


Igår var vi i Norrtälje 1h 15 min och vi gick till busstationen och satt där och tittade på folk. Kom fram en läskig snubbe till oss, Angelica och Bowie var med, och han började prata med oss och var allmänt skum. Angelica tyckte verkligen att det var obehagligt och det gjorde Arrac också! Han gick ut i kopplet och sa till honom att hålla sig borta. Så kommer skumma typer kan jag nog allt känna mig trygg   Han ville klappa hundarna men avstod!


Här satt vi och detta var innan skummisen kom.


Idag blev det åter miljöträning men i Rimbo denna gång. Det är Rimbo marknad och mycket folk som rör sig. Vi satte oss i närheten av marknande i samband med parkeringen. Jag går inte in med honom i vimlet av människor och hundar, det är inte bussigt. Onödig stress!


Arrac tycker att passiviteten är den mindre roliga biten i livet och kollar om han kan norpa en leksak ur fickan!

 

Nehe, misslyckades att ta den... men om jag ser lite söt ut då?

 

Äh det gick inte att charma henne! Flirtar lite med Jimmy och poserar för kameran i stället! Det är Arrac duktig på! 



Av Emma Hammar - 6 oktober 2011 19:28

Nu har jag fixat lite bilder och sitter vid datorn! Igår var en galen dag men väl planerad så det var ingen stress men det fanns inget utrymme annat än det som var inplanerat. Idag blev halvgalen trots att den skulle vara lugn...


Men igår vallade vi för första gången efter kastreringen. Det var 3 veckor sedan vi vallade (känns som lång tid)! Det var riktigt kul igår för nu lyckades jag på egen hand och gjorde  det bra! Ewa har vallat mycket med Arrac för jag fattar inte. Nu hade väl min pollett trillat ner lite   Det var lugnt och sansat!


Nu lyckades jag styra honom med staven och det var lugnt och harmoniskt!

 

Bilden ser mer brutal ut än vad den är. Jag ska inte slå varken får eller hund, försöker bara snabbt att byta hand på staven. Han har inga höger eller vänster kommandon än så när jag viftar med staven så ska han vända och byta håll så han är i balns med fåren.

 

Han är duktig min Arrac! Jag får VÄLDIGT mycket beröm om honom att han är fin i hagen med fåren och har riktigt bra avstånd till fåren naturligt! Ewa sa "tänk om alla aussies skulle vara så här, vad lätt det skulle vara att träna dem!". Det kändes som en fin komplemang   Sen vet jag inte vad som är enkelt för detta är ju bus svårt, med kul   

 

Här är han i balns med fåren

 

Duktig på ligg kommando är han också  


Men vi har ju också två nya kompisar som vi har vallat med fler gånger nu. Det är ju jättekul att ha en vallningspartner! Arrac flirt heter Bim och är en BC tik

 

De har ju vallat "lite" längre än oss och kan lite mer... Här vallar hon en STOR flock!

 

Ser ni Bim?


Superkul att åka därifrån med känslan att JAG har lyckats göra något bra! Annars har jag känslan att bara hunden är bra. Men igår var VI bra!!!! 


Av Emma Hammar - 6 oktober 2011 00:04

... Jag är helt färdig efter en full späckad dag! Bilder finns i kameran och Arrac är VÄL aktiverad för denna dag! Gisses    Uppdateringen får komma i morgon (eller idag är det visst!)

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards