Hundreda

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emma Hammar - 25 oktober 2011 10:32

Ja vi tränade lite grann igår med klossen. Problemet är att man blir så seg när magen strular så man orkar nästan ingenting men blir helt matt.


Arrac är taggad och vet precis vad han ska göra och han är snabb som tusan! Hon går för djupt så han hmnar bakom mig...   Bättre det än farmför visserligen. Jag har funderat lite på plattformsträning... Det vore något för Arrac för då kan han inte gå in för djupt  


Det finns med i Canistidningen som kom i somras nu vet jag inte vilket nummer för den vill tydligen inte bli hittad... Kan skriva om det när jag hittar den. Men jag msåte ju göra en plattform först   

Av Emma Hammar - 24 oktober 2011 15:30

Japp magkrasch är det så jag går inte från huset idag... Tur att jag har tränat Arrac bra i helgen så han fixar några dagar med lättare aktiverinagr.


Han har ju börjat slarva med ingångarna så jag tänkte ta fram klossen som jag inte har tränat på ett helt år! Ibland måste man fräscha upp grundkunskaperna   Men några långpromenader blir det inte än... möjligen i skogen så jag kan hoppa in i en buske då  


Återkommer med hur vår träning gick! 

Av Emma Hammar - 23 oktober 2011 23:01

Ja.... bredda bloggen och sen säga till att man måste göra om headern! Snyggt.... Jaha då var det mer jobb till mig som inte redan har massor att göra    Nu ska jag sova och tänker inte göra en ny heder....


God natt gott folk!

Av Emma Hammar - 23 oktober 2011 22:51

Det var två avslutningar idag. På eftermiddagen hade jag sista tillfället på sökkursen. Jätterolig sökkurs :)


 

Roy laddar och sitter och vindar in figgen. Nadra bildem fick han figgen i nosen och satte fart!


Där va han!


 

Lilla Zilja på 9 mån har fått sin figge i nosen!


Husse och figge jobbar med att Zilja ska gilla att komma till figgen. Då blir det godis och mys!


     

Zazco och matte laddar inför första skicket. Kamplek med matte efter ett bra sök!


Ung snygg Boxer!


Tack för dena här kursen! Har varit superkul att jobba med er    

Av Emma Hammar - 23 oktober 2011 18:06

Åkte en timme tidigare för att göra iordning för barn kursen. Arrac fick springa lös och göra kalhygget osäkert så länge. Så det blev 1h för honom att springa runt. Sedan mellan kurserna gick jag återigen på hygget för att träna Arrac i vindmarkering av föremål, raka skick mm. Han tycker att dte är så tråkigt och jobbigt att stitta i bilen medan jag håller kurs men han blir bättre och bättre. Han är tyst och så men jag vet att han inte slappnar av. Han skriker om jag går förbi bilen och inte bryr mig om honom. Han tycker ju att jag har glömt honom.... Men det tar sig  


Arrac kommer in efter ett skick på en boll. Vistt är han en gald och lycklig hund så han får jobba!   

Av Emma Hammar - 23 oktober 2011 17:30

Idag var det kuravslutning och då ville jag ju göra något extra kul för barnen! Det blev en tipspromenad!


Det var 13 stationer med teoretiska frågor och 4 praktiska övningar. Vi stannade på fråga 13 och väntade in alla frö att ränka ihop poängen och gå igenom frågorna. Alla barnen fick alla rätt! DUKTIGA! Som examen och prisutdelning så fick de jobba lite... Jag hade lagt ett spår till varje hund och i slutet av spåret låg deras vinster!


Jag är toknöjd med dagens kursavslutning! Det kommer bli fler barn med hundkurser! Så jäkla kul!


Här är lila Milou med lillmatte och de ska göra sin egen cirkuskonst 3 ggr för att få en poäng och gå vidare. Det är give me five som gäller här!


Tack alla föräldrar och barn för en underbar kurs och en riktigt rolig dag! 

Av Emma Hammar - 23 oktober 2011 17:27

Igår efter kursen var vi i bromma och köpte mjöl till husse bagare. Passade på att miljöträna då!


Vi tänkte träna lite lydnad. Snygg jacka va!?

 

Är det en apa eller hund jag har?  

Av Emma Hammar - 22 oktober 2011 21:10

Jag har suttit i ett par timmar och gjort diplom till barnen. När jag äntligen är klar nu vid 21:10 så hade jag hoppas på att få lite kväll med killen då det strular i lamineringen på de sista diplomen... bara att börja om....


Men de som klarade sig ser ut så här!


 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards