Hundreda

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emma Hammar - 22 oktober 2011 19:47

Lite bilder från sökkursen fast från förra söndagen. Bilderna är alla tagna på när vi

introducerar budföring för hundarna. 


Hurra tittar frågande på matte och undrar vad vi nu ska hitta på. Hurra är en kelpie tik på 1 år.

 

Jasså skulle jag springa till instruktören! Hurra tycker ibland att folk kan vara lite läbbiga men det här var ju ok med massa godis!

 

Zilja är en Czechoslovakian Wolfdog tik på 9 månander. Hon är så VACKER!

 

Riala vargen med SBK skynke? Nej då det är bara lilla söta Zilja. Vi tyckte det var bäst med rediga orangea markeringar på henne då det är jakt ute om hon skulle springa bort så skulle hon lätt tas för en riktig varg! Men hon är bara husses kära hund! 


Schäfern Roy på 6 år tittar motiverat efter sina leksaker som jag fick av matte.

 

Roy laddar inför sin första budföring!

 

Även Boxern Zazco laddar inför en budföring

 

Yes! Gör man rätt så är det latjo lajbans hos matte!


Jätteroliga hundar att få ha på kurs och jobba med   Det kommer att dyka upp många fler sök kurser för alla er som är intresserade och ni som inte vet om att ni är intresserade för dett är så jäkla kul!   

Av Emma Hammar - 22 oktober 2011 18:18

Idag har jag haft sökkurs i tre timmar. Superkul sport! Ska bjuda på lite bilder sen från förra helgen då jag fick en bunt med bilder av en deltagare. Tack!


Efter kursen så åkte vi och handlade special vetemjöl till min bagare här hemma i Bromma. Miljöträning för Arrac. Sedan fixa hemlisar på Djurmagazinet åt barnen på hundkursen i morgon. Sedan handlade jag lite kläder och nya Lundhags byxor på XXL. 


Nu sitter och jag skriver massa frågor och övningar till barnen i morgon. Jag tänkte hitta på något superskoj i morgon! Men de kanske läser bloggen så jag berättar i mogron vad jag har gjort och om det gick hem hos barnen eller om bara jag själv tycker att jag är superkul men i själva verkar är rätt tråkig   Återstår att se men jag har gott självförtoende och tror att barnen kommer uppskatta detta!


Det är några timmar kvar på detta arbete!

Av Emma Hammar - 21 oktober 2011 19:57

Jag vallade ju i onsdags och fick med mig min kära Robert så han tog lite bilder! Det var lektion 9 för oss, fortfarande privatträning och jag har dokumenterat 8 av dessa lektioner på bild!


Tyckte nog inte att det var vår bästa letion precis. Det blev för många försvåringar på samma gång vilket resulterade en väldigt förvirrad hund! Jag som inte kan något alls om vallning har ju lite svårt att komma med förslag på hur man skulle kunna göra det tydligare för Arrac pojken?


Hur som helst så är vallning kul men otroligt svårt! Nu kommer det att bli ett uppehåll med vallningen då jag har mycket annat inplanerat ett tag fram över. Får väl skaffa egna får så kan vi valla varje dag  


Vet någon vart man kan lära sig om fårskötsel? Har sått ett frö hos min far att kanske få ha får hemma hos honom (tar 5 min att gå från oss) då han har STOR tomt!


Den svarta snabba sudden är min hund!

 

Arrac ska här försöka få in det sista fåret som hamnat på efterslänten!

 

Där ser det ju riktigt bra ut! Ja vi fick många bra tillfällen i onsdag som såg ut som denna men jag tyckte att det för övrigt var mycket rörigt. Varken jag eller Arrac förstod vad vi skulle göra alla gånger  


Jag har ju börjat få upp ögonen för detta ordentligt så det är klart vi skulle vilja träna för er VP! För er som inte vet vad det är så betyder det att man får en godkänd vallhund om man klarar sitt VP. Efter det kan man givetvis tävla vidare om man får blodad tand     

Av Emma Hammar - 20 oktober 2011 23:32

Vi har tränat idag också. Vindmarkeringar av vår enda och tappra figga Sanna! Vi gjorde så att vi utgick från en givet mittstig och Sanna transporterade sig parrallelt med den i skogen och hittade nya legor framåt. Det blev 4 skick på raken. Ganska långa skick blev det tillslut. Det är mycket springa så man måste bygga kondisen på hunden så den orkar springa så mycket.


Arrac var lite seg på slutet och då var Sanna 100m bort. Har inte tränat så långa skick och så var det sista skicket så han hade lite lägre fart men han löste det! Duktiga Arrac!


Sen fick han vila och busa ett tag innan vi körde budföring med lösrullen. Jag tyckte att han slarvade flera gånger när vi tränade vindmarkeringarna på ingången och avlämningen. Så lite budföring för att påminna om att han ska lämna av snyggt! Nu körde vi budföringen i skog och terräng men tjänstetecken på. Då får han också in de "raka skicken" som är ett måste i söket!


Så här såg budföring nummer 2 ut! Nästa vi gjorde gick Sanna bort en bra bit till vilket innebär att vi inte ser henne! Gick lika bra det fast en ännu snyggare ingång än denna!


Nu ROPAR sängen!  


Av Emma Hammar - 20 oktober 2011 23:29

Nu har jag och Camilla nya jackor! Så jälka fina! Hämtade dem idag  


Det var lite mörkt på kvällen men den är limegrön och fin!!!     

Av Emma Hammar - 20 oktober 2011 20:29

Japp idag har det käkats as här hemma    Fick slaktrester från en älg igår så idag har hundarna käkat massor! Gissa om hundarna är glada!


Zelda tog största biten!

 

Arrac nöjde sig med en mindre bit  

Av Emma Hammar - 20 oktober 2011 11:11

Igår träffade vi Sanna och Viggo för långpromenad. Nu ska jag åka till dem och vi ska träna sök ihop! Kul!!!


Arrac och Viggo leker

 

Arrac med sitt nya fina halsband sitter och tittar på Sanna och Viggo  

Av Emma Hammar - 20 oktober 2011 10:35

Nu har de äntligen kommit!!! Så jäkla snygga! Hundarna är jättefina i dem   Arrac fick cerise då jag tycker att han passar i färg och jag gillar färg. Det är inte en tjejfärg. Zelda fick guld för det passar henne och hon är guld värld!



 

Köpta på MACH Collection värt vart enda öre!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards