Hundreda

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Träningen fortsätter!

Av Emma Hammar - 30 november 2011 19:54

Idag blev det lite mijlöträning i Norrtälje med hundmöten. Jag fick två möten där vi satt stilla med avstånd till hundarna så Arrac fick sitta och titta och bearbeta! Första mötet var en liten hund och han tyckte att det var väldigt jobbigt och ville inte alls titta till en början, men det var en tant som gick sakta vilket var perfekt! Då tar det långt tid för dem att passera och Arrac fick en bättre sinnesstämmning! Andra mötet var på samma plats och det var två Border Terrier och då hade Arrac fått en bättre sinnesstämmning och attityd. Han bearetade dessa riktigt bra!


Jag nöjde mig med dessa två då det var kvalitetsträning! Hade det kommit stora hundar så hade det säkert inte gått så bra så jag nöjde mig här. Bättre med kort träning med kvalitet istället för lång och mycket träning med kvantitet!


Arrac nöjd efter sitt träningpass! Här ser han sådär lugn och harmonisk ut! Det är den Arrac som finns där inne som jag vill ha tillbaka! Jag fick kvitto på i efterhand att träningen hade gått riktigt bra eftersom han gick fint i kopplet och hade kontakt med mig. När han inte mår bra och är stressad så drar han bara i kopplet! Nu hade vi en lugn promenad till bilen   Sinnesstämmningen är så himla viktig när man tränar! 


Filtkursen blev inställd ikväll   Vi som laddat så! Sista gången och allt... Jag försökte istället att träna ute hemma hos min moster då vi hann med att gå på kalas också. Men den träningen gick inte alls! Arrac var stressad och det var mörkt och han skällde och vaktade för ingenting och pep... hmmm inte alls rätt sinnesstämmning för en filtträning. Ett par timmar innan det hade Elias som fyller 7 år idag lekt och tränat lite med honom efter mörkrets inbrott. Det blev lite budföring, uppletade och kamplek... Redan här var han lite mongo och slarvade med ingångar, tog ärevarv som han aldrig gör....


Helt helt enkelt får jag ta med mig passet med miljöträning och hundmöten från dagen. Övrigt träning... njaäää! Ska testa ett pass filtträning inomhus hemma ikväll! Han är inte mogen att träna ute än med andra ord, inte i mörkret iaf!


Det märks tydligt att han är i 2-års åldern vilket innebär den psykiska könsmognaden! Han är i MUPP-PERIODEN!  I morgon blir det spår hade jag tänkt som han verkligen behöver i dessa muppdagar!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards