Hundreda

Alla inlägg under december 2011

Av Emma Hammar - 11 december 2011 19:51

Tränade luktdiskriminering med båda hundarna idag. Märks att det är mycket target jag har tränat... hihi! Arrac var den som kom längst. Den hund som inte tränas ligger lugnt och tittar på   


Arrac nosar i koppen som har en doft...


Träningsredskap är en kopp, jordnötsolja, godis och klicker. Jordnötsolja är det som hundarna ska lära sig att diskriminer ut så småningom bland massa andra dofter!


Bjuder på en liten filmsnutt från Zeldas första pass! Så söt när hon testar ALLT annat än att just LUKTA! Nu kunde jag inte maila hela filmen så jag fick klippa, men hon bjöd också på cirkuskonsten snurra   Min fina heffaklump Zelda   



     

Av Emma Hammar - 10 december 2011 19:01

Har påbörjat en ny beställning i A3 format i blyerts. Jättekul att kunna sitta och teckna. Jag går in i dimman och då ska man inte störa mig    Jag kan hålla på i timmar! Men nu gör jag bara lite i taget då ryggen gör ont... Efter ca 3h jobb har jag fått fram en form och bygger vidare. Det är en iPhone bild som är väldigt suddig...


    

Av Emma Hammar - 9 december 2011 23:04

Under eftermiddagen tränade jag grunderna i luktdiskriminerging med båda hundarna! En rolig akrivering som tar slut på dogensen fort! Arrac testade mycket target även fast han är en inbiten nosarbetes hund! Ska fortsätta träningen i morgon då jag ligger i vila... Lätt träning som är perfekt då man själc är sjuk eller utomhus skygg   


Jag och Camilla kommer hålla en kurs i luktdiskrimingering sista helgen i januari 2012 perfekta juklappen endast 500kr!

Av Emma Hammar - 9 december 2011 14:35

... Får ju inte glömma att tipsa om alla läckra julkappar som finns i butiken också! Skynda innan alla bra erbjudanden och roliga prylar förvinner!Finns mer i butiken som inte finns med i annonsbladet   


DjurMagazinet i Arninge

Av Emma Hammar - 9 december 2011 14:25

Jag har ju inte så mycket ork men jag blir ju rastlös att sitta i soffan... så jag gör lite julklappar som hundarna i släkten ska få   


 

Jäkligt bra leksaker tycker jag. De blir ganska långa när man har använt dem ett tag, de håller otroligt bra för att vara fleece. Ingen leksak för hunden att ligga och gnaga på dock. Men en jättekul kamleksak!


Om någon är sugen på att beställa så tar jag 50kr för dessa som är raka runda (längden varierar något då de är olika hårda fleece tyg, alla töjer på sig). 60kr för de fyrkantiga som blir lite hårdare och lite kortare. Vill du ha det hemskickat per post tillkommer porto.


Kan säga att Arrac har suktat på dessa nu... fick gömma dem! Den fyrkantiga orange/gröna ska Arrac få   Den som Arrac ska få är 45cm lång + toffsarna. 

Av Emma Hammar - 8 december 2011 16:32

Jag är nu mer tvingad att ligga i sägen i 7 dagar pga min rygg! Jag vet inte riktigt om jag tror på det då jag faktiskt får ondare av att ligga still... men att gå gör också ont... svårt det där. Men hur som helst käkar jag snyskigt starka tabletter och får ca 15 biverkningar av dem... Testar nu en annan sort.


Jag få inte ens gå med hundarna så de bli nog LAGOM understimulerade... Arrac känner av att jag inte mår bra och är nu extra vaktig. Men han är också till hjälp till hans matte som nu mår som en kärring på 80 bast!


Han hjälper sin matte mer än gärna   


 

Av Emma Hammar - 7 december 2011 23:33

Som instruktör få man ju MASSOR med mail, ofta är det folk som på ett eller annat sätt har problem med sin hund eller någon som bara vill lära sig något nytt.


Det allra bästa är ju att få hjälpa, motivera, instruera och engagera dessa ekipage i rätt riktning och att sedan få följa deras resa i träningen oavsett om det är problemträning eller vanlig vardagslydnad! Så ibland får man dessa gludklimpar av folk som går hos mig eller som kanske har lämnat mig och fortsatt på egen han, ett mail om hur det går!


Fick ett härlig mail i helgen av ett av mina ekipage som går hos mig just nu. Tjekoslovakiska Varghunden Zilja 10 mån håller på att spela in en musikvideo där hon spelar, tro det eller ej... en VARG!   För vem eller vilka vet jag inte än men jag väntar på spänning på att videon kommer ut och att få se den!


 

Husse skickade mig denna bild så länge från filminspelningen!


De hade fått nytta av vad de har lärt sig hos mig och om jag inte misstog mig blev det mycket budföringar i inspelningen   Sånt blir man så glad av och man känner sig som en uppskattad instruktör! Tack för bilden!!!  

Av Emma Hammar - 6 december 2011 12:46

Måste bara säga att ni som fortfarande letar efter bra julkappar till hunden, katten eller de andra små djuren så var jag på DjurMagazinet i Arninge förra veckan när Camilla och Janna plockade upp varor...



... Kan bara säga att det har kommit massa ROLIGA saker! Massa skoj för katterna också som jag funderar på... Hundarna fanns det nyheter till! Åh vad jag ska shoppa!!!


Så skynda innan allt tar slut  


Djurmagazinet på FaceBook!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards