Hundreda

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Kvällens träning

Av Emma Hammar - 17 januari 2012 21:34

Jag har inte tränat luktdiskriminering sen jag jorde filmen här om dagen. Jag började med 4 koppar varav en med jordnötsoljan i. Arrac markerade alla 5 första rätt av 5 möjliga. Han kollar visserligen igenom alla muggar och går sedan tillbaka till den rätta koppen och markerar. Jag vill ju att han ska stanna första gången han stöter på den rätta doften. Men vaddå vad är det pass 3 sen vi ens började med luktdiskrimineringen?


Mot slutet märker man hur trött ahn blir för då chansar han att markera den kopp (plats) som sist hade doften. Han har inte fått en enda förstärkning av att markera fel så det beteendet kommer att dö ut.


Jag experimenterade med att öka svårighetsgraden med att ha i andra dofter också! Jag hade totalt 4 koppar.


1. Jordnötsolja

2. Tom

3. Mjölk

4. Koncentrerat diksmedel (YES)


Jag varierande givetvi plats på alla dessa. Efter effektiv träningstid på 10-15 (massa puser mellen) så var han så trött att han inte orkade markera något mer, han tstade att markera verende kopp! Sådan ekomon han är! Så med andra ord var passet för långt för Arrac eller pauserna för korta. Men det är så sjukt bra aktivering och så lätt att göra när man (som idag) kommer hem trött och sliten från jobbet och man orkar inte göra många knop! Vi har kurs i luktdiskriminering på Hundreda snart!


Nästa onsdag den 25/1 kommer DjurMagazinet ha kundklubbskväll med tema om hunden (och kattens) aktivering. Jag kommer att vara där som instruktör för kvällen och hålla föreläsning om olika typer av aktivering. Jag kommer också att ha Arrac med mig och visa några typer av inomhus träning för hunden! Bland annat kommer man att få se just luktdiskrimineringen   Kl.18:30-20:30 och kostar 100kr men om du är medlem eller blir medlem på plats så betalar du ENDAST 50 kr!


Kom på en kul kväll med oss! Arrac älskar att visa upp sig ska ni veta   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards