Hundreda

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Jag blev utmanad av Fluffmonster

Av Emma Hammar - 18 januari 2012 21:46

1) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR FEM ÅR SEDAN?
Oj då sparade jag pengar och satt och letade raser som en tok då jag skulle skaffa mig min första EGNA hund! Jag var då 19 år gammal. Senare det året "blev jag med" Zelda. En bekant kunde inte ha henne kvar så det blev en 1,5 år gammal blandras istället för alla Schäfrar jag hade tittat på! Jag satt också och skrev lister på ALLA hundkurser jag ville gå och bestämde mig för att gå utbildning till hundinstrukör men det mål jag då satte upp var att bli problemhundskonsult och på den vägen är det. Året då allt började!


2 ) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR ETT ÅR SEDAN?

För ett år sedan var Arrac dryga året och vi tränade som tokar i tävlingslydand, spår och vanlig vardagslydnad då han varslyngligare än någon hund i denna värld! Det var GALET mycket hundträndträning just då och jag hade fått rejält med spinn på mina hundkurser på Hundreda!

3) FEM SNACKS ERA HUNDAR GILLAR
1. Märgben!!!

2. Råttkött, helst när det har legat och äcklat till sig lite godist!

3. Kattbajs.... Det ligger nog tyvärr på förstaplatsen.... 

4. Hemma gjort tokad lever

5. Ja egentligen ALLT ätbart!!!


4) FEM HUNDRASER NI KAN DET MESTA OM:


Känns som lite kaxigt att påstå att man kan det mesta men Australian Shepherd, Schäfer, Rottweiler, Engelsk mastiff och Flatt!

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM I HUNDVÄG VAR MÅNGMILJONÄR:

Hmm "göra om" något man önskar att man borde ha gjort eller göra om man blir miljonär? Jag skulle lägga ner ännu mer pengar på utbildningar och kurser då jag är kunskapsberoende! Jag skulle bygga mig en stor inomhus träningshall. Jag skulle starta en kennel med utfödning av Aussies. Jag skulle ha anställda som tar han om mitt hem så jag kan lägga ner all evig tid på hundträning! Både på mina och andras hundar!


6) FEM DÅLIGA VANOR I HUNDVÄG?

1. Mina hundar får mat vid matbordet då jag inte bryr mig om de tigger

2. De ligger i sängen och soffan ghelst på mig och jag makar på mig så att det också får plats

3. De får äta ur popcornskålen med mig

4. Jag uppfostrar husse om han inte tränar hund som jag...

5. Vad mer... att jag vill för mycket på en och samma gång!

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA I HUNDVÄG:

1. Spår och sök

2. Lydnad

3. Vallning

4. Långa promenader

5. Ligga och mysa i soffan


8)FEM HUNDSAKER SAKER DU ALDRIG SKULLE KUNNA KLARA ER UTAN?

1. Leksaker och bra belöningar!!

2. Klicker (kan klara mig utan men det är så kul så varför vara utan!?)

3. Snygga läder halsband i mängder!

4. Schyssta och praktiska kläder med många fickor

5. Vaddå behöver man mer?


9) HUNDARNAS FEM FAVORITLEKSAKER:

Zeldas

1. Pipleksaker!!! Helst bollar!

2. Mjuka IKEA råttan men den är död nu... Får köpa en ny

3. Qulan boll

4. Pyramiden

5. Sen gillar hon inget mer....


Arrac

1. Motivationsapporten

2. Läder kampleksaker

3. Fleece flätor

4. Repstupar

5. Allt jag har tagit i! Han kan leka med ett grässtrå om jag så vill   


10) NÅGRA BLOGGAR JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:

Härliga hundliv

Livet med en border

The dog Diesel

Vinna bloggen

Arrac syster Peace

Kennel bluewingfire's Arracs uppfödare


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards