Hundreda

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Emma Hammar - 21 januari 2012 15:57

Blev ingen miljöträning vid bandyplan idag då jag återigen var så trött jag inte kom upp ur sängen. Istället har jag tränat på detta idag


- Nostarget till framförgåendet

- Aktiveringsspelet dogTwister, försöker få honom att använda nosen istället för tassarna

- Positionen i FF inomhus, belöningsplacering och belöningsteknik

- Ingångar

- Inkallning med ställande och läggande

- Söka upp rätt position i flygande starter

- Släta inkallningar

- MASSOR med lek!


Minst 1h effektiv träning idag, med pauser mellan  


Vi har fått till ganska mycket lydnad idag! Håller jag på att få en nytändning?


Tog upp iPhonen för att få något till bloggen. Jag jag fick för mig att jag ska testa om ställandet fungerar. Arrac kan bara "stå" intill mig, så om jag kör fjärren på sitt och ligg på avstånd och kommenderar "stå" springer han ända fram till mig och stäler sig. Jag har inte trnat vidare på detta men brukar klara mycket när han har en bra ordförståelse. Så jag kollar av. Så detta gjorde jag idag, med inkallningen! Jag var 99% säker på att det inte fungerar för om jag säger stå i en inkallning så lägger han sig.


Men se själva! Det är första gången han stannar!!!!  Så jäkla bra! Sen klarade han flera i raken efter denna och han har inte kunnat det förr. Ja mitt klick kom en kvart för sent och sxtrern belöningen hjälper till med ett snabbt ställande!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards