Hundreda

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Emma Hammar - 5 februari 2012 17:41

Arrac och jag ska ju komma igång med plattformsträningen som jag har funderat på snart ett år... Snacka om att tiden rusar iväg! Kursen vi gick sist fick vi ju starta igång träningen som är askul så nu är det till att ge oss en spark där bak och sätta igång! Det gjorde vi dag   


Jag kommer gör min första plattform av ett liggunderlag. Det vill ju rulla ihop sig igen så Arrac är ju en hjälpsam kille och hjälper till att hålla i den medan jag klipper! Han kan ju kommadot backa också så han backade och la sig på kanten, jag lovar att jag inte klippte i hunden  


Update kommer under kvällen så ni får se hur det blev! I ett senare inlägg kommer jag presentera vad plattformsträning är och innebär!


 


Senare när de är dags att ta fram limmet är jag inte så sugen på Arracs hjälp då man inte har en aning om VAD som kommer att limmas fast   Till min hjälp så blir det filtträning!


Arrac ligger på behörigt avstånd från mitt projekt! 

Av Emma Hammar - 5 februari 2012 17:09

Idag har jag och Arrac inhandlat 4 skor till alla hans små tassar! Vi åkte till våra vänner på DjurMagazinet i Arninge. Han var sådär lagom glad när vi provade skorna... Men det struntar jag i! Han blir nog gald av att få gå långpromenader igen   


Varför skor? Det är flera som undrar varför... Jag hade nog garvat åt mig själv för 6 år sedan om att hundar behöver kläder och skor... Uppväxt med att hundar är hundar och behöver inga kläder! Ack så fel man kan ha! Alla hundar kommer från olika delar av världen och är gjorde för olika temperaturer och väderlekar. Alla fixar inte vårt svenska klimat utan hjälp!


Men Det finns flera fördelar med att använda skor. Slädhundar gör det då deras tassar tar mycket stryk av underlag, väder och kyla! Arrac får köldkramper strax efter 10 minus grader. Nej han bryr sig inte om kylan att han inte vill gå ut. HAN VILL gå ut... eller fel.... FLYGER ut och är lika lycklig som alla andra dagar. Men vi hinner inte så långt innan jetplanet Arrac tvärstannar och har SÅ ONT i sina tassar! Då får jag lyfta upp honom i en minut eller två och så vill han ner igen och så springar han och leker ett par minuter till och sen får vi börja om. Inte bra för min rygg vill jag lova!


Jag och Arrac

- VILL vara ute och jobba i skog och mark! Trots sträng kyla!

- När vi kommer igång med drag så spar skorna på hans tassar mot vass is och andra saker som gömmer sig i snön!

- Inga uräkter att stanna inne för att hunden fryser om tassarna


SKOR är bra! För det finns faktiskt MÅNGA hundar som behöver det! Inte alla med många!


Så alla som har frusna hundar tycker jag ska dra till Arninge och köpa skor och täcken. De har REA på utgående täcken så åk och fynda   


Arracs nya skor som ska tåla tuffa tag ute i vildmarken!    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards