Hundreda

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Emma Hammar - 22 februari 2012 22:37

Vi kom nyss hem efter en fullspäckad dag med hundträning! Känns riktigt bra! Är så himla nöjd med mina privatträningar som är så duktiga och alla mina deltagare på både valpkursen och avslappningskursen! Jag känner mig lät och fräch efter denna dag!


Arrac fick jobba sist av alla. Strax efter kl 21 fick han ett spår på 1km lagt av Erica!


- 1 km

- Liggtid ca 3h

- 3 pinnar och 2 leksaker

- 4 plusgrader

- Regn och tö

- Asfalt

- Svårt spår med mycket dofter


Det var ett tufft spår. Han var trött redan efter halva. Men han ger sig inte! Det är så mycket dofter som släpps fria när det töar! Han har aldrig kissat, ruskat sig och gjort fnysningar! Det var jobbigt och han behövde tömma nosen OFTA! Han plockade in alla 5 föremål!


Väl hemma ville han filtträna! Ja hade haft filten med mig tronom att jag skulle hinna tärna de på någon ny plats idag... Den fick ligga oanvänd i bilen. Men jag tog ju med den in igen och la ifrån mig den ihopvikta filten på byrån....


Resultatet blev detta!


Filten ska ner!


Nöjd hund som nu ligger på sin filt!    

Av Emma Hammar - 22 februari 2012 22:35

Idag har det shoppats godis på DjurMagazinet i Arninge!   


Av Emma Hammar - 22 februari 2012 12:23

Äntligen fick jag en bild från träningen förra onsdagen   Men bara för att Camill alagt upp dem på FB   Arrac fick ju ett 500m långt spår med ny spårläggare för honom. Vi spårade i Arninge så hårda spår med andra ord.


   

Här kort lina eftersom det kommer bilar ofta så jag har mer koll. Spåret går över trafikerade vägar vid flera tillfällen... Han var jätte duktig som vanligt    

Av Emma Hammar - 22 februari 2012 11:03

Ja hur blev det så? Jag har ju inte planerat det... undrar vem som har det   kan ju inte vara jag... eller? En gång är ingen gång bara jag inte gör om det (vilket jag säkerligen gör men inte för ofta bara...)


Jag fick skjuta upp simningen, inte alls bra. Jag har en privatträning i täby kl. 14 på 1,5h sen ska jag ha en privatträning kl. 16 innan valpkursen som börjar 16:30. Då har jag kurs i en timme innan vi har kurs i avslappning sista tillfället idag. Jag har ett glapp på 1,5h där och hade jag tänkt hinna köpa middag, äta och träna Arrac. Ev kommer en privatträning en halvtimme innan kursen också men den är inte bekräftad, märker om hon kommer.


Så det är fullt ös!


Får träna min lilla svarta här lite innan jag åker iväg så jag vet att han fåttgöra något idag om det skiter sig (sannolikheten är ju stor!)

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards