Hundreda

Alla inlägg under februari 2012

Av Emma Hammar - 22 februari 2012 22:35

Idag har det shoppats godis på DjurMagazinet i Arninge!   


Av Emma Hammar - 22 februari 2012 12:23

Äntligen fick jag en bild från träningen förra onsdagen   Men bara för att Camill alagt upp dem på FB   Arrac fick ju ett 500m långt spår med ny spårläggare för honom. Vi spårade i Arninge så hårda spår med andra ord.


   

Här kort lina eftersom det kommer bilar ofta så jag har mer koll. Spåret går över trafikerade vägar vid flera tillfällen... Han var jätte duktig som vanligt    

Av Emma Hammar - 22 februari 2012 11:03

Ja hur blev det så? Jag har ju inte planerat det... undrar vem som har det   kan ju inte vara jag... eller? En gång är ingen gång bara jag inte gör om det (vilket jag säkerligen gör men inte för ofta bara...)


Jag fick skjuta upp simningen, inte alls bra. Jag har en privatträning i täby kl. 14 på 1,5h sen ska jag ha en privatträning kl. 16 innan valpkursen som börjar 16:30. Då har jag kurs i en timme innan vi har kurs i avslappning sista tillfället idag. Jag har ett glapp på 1,5h där och hade jag tänkt hinna köpa middag, äta och träna Arrac. Ev kommer en privatträning en halvtimme innan kursen också men den är inte bekräftad, märker om hon kommer.


Så det är fullt ös!


Får träna min lilla svarta här lite innan jag åker iväg så jag vet att han fåttgöra något idag om det skiter sig (sannolikheten är ju stor!)

Av Emma Hammar - 21 februari 2012 11:03



En svart kastrerad honkatt på 2år kommer avlivas då hon inte trivs i sitt nuvarande hem! Hon är en superbra musjägare för de som bor i hus. Kan du ge henne ett hem eller känner du någon som kan? Hon behöver ett nytt hem Nu, helst igår!


Ring då 070-932 24 05

Av Emma Hammar - 21 februari 2012 09:49

Nu har Hundreda en sida på Facebook! Där kommer tävlingar, erbjudnaden och nyheter komma upp. Så gå in och gilla vår sida Hundreda och få möjligheten att vinna där!


Gå in och gilla oss!   


 

Av Emma Hammar - 21 februari 2012 09:46

Ja måndagar och tisdagar är tråkiga icke hunddagar...  I morgon blir det hundigt med inte så mycket med mina egna. Jag kommer att ha med Arrac så jag hoppas på att hinna träna honom mellan allt.


Så det blir inte så mycket spännande att skriva om det idag...

Av Emma Hammar - 19 februari 2012 15:53

Veckoplanen för denna vecka ser ut så här


Måndag: En lugn dag med endast promenader

Tisdag: Promenader

Onsdag: Fullt ös för matte, Arrac hänger med i bilen och miljötränas mellan allt. Först simma och då är hundarna med husse hemma. Privatträning i Täby, valpkurs på DM, träning för Arrac samt middag innan avslappningskursen ett spår efter kursen jag kan lura någon dum typ att gå och lägga spåret   

Torsdag: Träningsgrupp om någon behagar att komma denna gång   

Fredag: VILODAG

Lördag: Arrac ska gå klickerkursen på 2,5h inomhus på DjurMagazinet

Söndag: Klicker kurs 2,5 h


Vi får se hur det kommer att gå att träna inomhus med andra hundar. Det var länge sen vi gjorde det. Vi kommer ju inte träna på det Camilla går igenom utan jag kommer att ha med mig filten och träna på det. Sen ska jag sätta mig och göra en ordentlig träningsplan. Det kommer bli mycket target så det är konkret träning för Arrac. Han tycker att det är hemst att vara bland andra hundar och att träna på något som kan bli flummigt är riktigt taskigt mot Arrac! Men plattformen kommer garanterat med, fokus tänkte jag passa på med denna störning. En target blir en hjälp för Arrac om han har svårt att hålla fokus så vet han vart han ska   Träningsplanen görs i slutet av veckan!


Arrac på morgon promenaden som bara var 30 min som räcker gott och väl för min rygg. Men det räcker inte gott och väl för Arrac    

Av Emma Hammar - 19 februari 2012 15:05

Arrac är helt slut idag. Det var mycket intryck för honom igår, för mycket intryck så det bara blev stress. När vi kom hem efter Norrtälje så käkade vi innan vi åkte upp till mina föräldrar. Arrac fick komma in till dom, han har bara varit inne i farstun nån enstaka gång. Zelda och Frida kan inte hålla sams varav jag alltid har hundarna i bilen eller så får de springa på tomten. Ja inte Frida och Zelda samtidigt förståss. Deras tik slagsmål är inte roliga....


Zelda låg i bilen och mumsade på ett stort märgben och Arrac fick vara inne. Det var också mycket för Arrac att ta in, ett nytt hus att kolla igenom och sen att ligga stilla när man vill busa med Frida!? Hundarna får inte leka inomhus så är det bara, det gäller hemma hos oss också.


När vi la oss så somnade Arrac i sängen hos mig. Han somnade som en stock och började snart drömma! Han drömmde mycket och kraftigt! Han lät massor, han (dröm)skällde med stängd mun, han morrade och sprang med benen. Jag är helt säker på att han gjorde ett utfall i drömmen   


Därför är det bara lugn och ro som gäller idag! Ska försöka ge mig på lite massage dock   


 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards