Hundreda

Alla inlägg under februari 2012

Av Emma Hammar - 11 februari 2012 23:18

Det blev både och men mer ohundigt måste jag säga... Jag har tecknat och tränat hund!


I morgon ska jag och Arrac hänga med ett gäng på hundpromenad utanför Norrälje. Det lär bli en långpromenad. Får se om jag får lägga mig i en snöhög och vänta tillas alla kommer tillbaka om rygen bråkar med mig. Men måste ju pröva!


God Natt!

Av Emma Hammar - 11 februari 2012 11:50

Ja det var frågan. Hur ska jag vara idag? Nu har jag suttit och skickat lite kallelser på några kurser som närmar sig. Jag har också anmält mig och Arrac på Camillas klicker kurs som hon har den 25 och 26 februari. Ska jag skicka en kallelse till mig själv då? Skämt och sido, men Arrac behöver gå kurs med andra hundar så det är ju ett ypperligt tillfälle att gå kurs när Camilla håller i den!


Nu funderar jag på att sätta mig och teckna. Ligger efter så det skriker om det! Jag har en, två... 4 beställningar som ligger och väntar. Och FLER är på ingång   Det är många som efterfrågar tavlor och teckningar. Jag sitter också och finular på om jag ska lägga till akrylmåleri på porträtt också som är en billigare teknik för den som inte har råd med ett oljeporträtt. Men jag måste köpa inte lite mer pryttlar först och ska ska jag göra en test och se om det blir fint också. 


Men ska nog vara lite hundig och träna mellan varven tror jag! Plattform och filträning kommer det att bli. Funderar på lite apportering också.


Arrac och jag på kurs våren 2011. Du fungerade det riktigt bra med att vara på kurs   Vi ska tillbaka till det!!!  


Av Emma Hammar - 11 februari 2012 00:06

Ja visst är det bra md hundar som tar vad som helst i belönngar och är matglad? Roccula är gott!



 

Av Emma Hammar - 10 februari 2012 10:04

Arrac är väldigt hjälpsam hemma. Jag tycker att alla i familjen ska hjälpa till och dra sitt strå ur stacken. Arrac gör det mer än gärna  


 

Arrac får tidningen av mig. Tyvärr har vi ingen bra konstruerad brevlåda som han varken når upp till eller kan öppna. Så jag måste ge honom posten och så får han bära in den.


Springer in med tidningen

Av Emma Hammar - 9 februari 2012 22:18

Inga ville joina oss i träningsgruppen... 10 medlemmar och tappra var jag och Erica som vågade oss ut i kylan.   Då hennes hund är en liten bebis och inte orkar så mycket så bestämde vi oss för miljöträning. Jag hoppades på hundmöten men ICKE... Lilla Tito är en lugn kille och han förde faktiskt över ett lugn till Arrac. Collt att en liten bebis kan lära äldre hundar   


Jag fokuserade på koppelträningen som ser rätt illa ut nu när det inte fanns så mycket annat att göra. Jag måste ta tag igen eftersom jag har så ont i ryggen. Jag är lite slapp och har ju honom mestadels lös och slipper då ta tag i den träningen... eller skjuter upp problemet  


Vi sitter på en liten isplätt och Tito är i bakgrunden. Arracs nya kompis, det var första gången de träffasdes. Arrac gillar Tito     

Av Emma Hammar - 9 februari 2012 21:37

Shopade träningsgodis och en ny box klicker till kvällens träning på DjurMagazinet i Arninge. Supergott tonfiskgodis   


 

Av Emma Hammar - 9 februari 2012 14:02

Vi ska nu åka och hitta på bus   

Av Emma Hammar - 8 februari 2012 22:59

Den här kursen är så häftig säger jag bara! Alla har gjort framsteg sen förra veckan! Vi lär hundarna att slappna av på en filt... Vi får ofta frågor och kommentarer av folk "det är väl inget svårt att lära en hund att ligga kvar på en filt?"


Nej det är inge svårt! Men... det är inte det som är målet. Det är VAD hunden gör på filten som är det väsentliga! HUnden ska kunna slappna av! Den får int eligga och jobba med förvänta på det kommande arbetet. Det är här som träningen blir lite trixig och svår. Den ena hunden är inte den andra lik.


Jag är så stolt och nöjd med deltagarna i den här gruppen att de tar träningen så seriöst och förstår visten med detta. Ni är bara så bra!


Bjuder på några bilder från hundarna idag. Tyvärr blev det tekniskt strul plus att jag in inte ta på alla hundarna idag. Nästa gång ska jag försöka. Prio ett är ju att coacha er även om bilder är kul att ha   


Golden tiken Dezzi

Lagottotiken Lova


Greyhoundblandningen Buster


Mini-Aussien Diesel  


BRA JOBBAT! Jag tycker att det är JÄTTEKUL att hålla den här kuren   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards