Hundreda

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Emma Hammar - 12 mars 2012 19:59

Av Emma Hammar - 12 mars 2012 15:11

Jag blev så glatt förvånad igår då Husse åkte iväg med bilen helt utan förvarning och la ett spår till Arrac som han själv tänkte ta med honom!


Fattar ni?! Min karl som inte alls är hundintresserad gick ut och spårade med Arrac. Jag undrade lite då han dagen innan ställde många frågor om hur Arrac ligger till i spårarbetet och vad som var viktigast att tänka på just nu så att Arrac blir ännu duktigare!! Robert har spårat några gånger med Zelda tidiagre men aldrig med Arrac.


Jag fick till och med bildbevis hem!   Kan man bli gladare?!!! Man är sjuk och orkar inte jobba med hundarna men så tog han den biten med   Han hade blandat med pinnar och leksaker i spåret och det var dryga 300m och alla föremålen in!


Arrac nöjd efter att ha lämnat av ett föremål i solskenet!


Kom igen då husse mer!



Arrac är laddad på nästa spårsträcka!


Där flyger han iväg


Arrac hittade till slutet och visar stolt upp sin pinne!!!   


Håller husse på att bli hundintresserad? Till och med bruksintresserad??????   

Av Emma Hammar - 12 mars 2012 11:53

Nu är det mitt i en månad så det är ju lite osynkat men då kör vi på med denna fram till den sista april så blir det 1½ månad! Denna utmaning kan ALLA göra (utom de små valparna).


Nu ska vi räkna steg! Alla promenarar ju med sina hundar (hoppas jag verkligen annars är det illa!)


Regler

- Stegräknare ska användas (finns i ett flertal nyare mobiltelefoner, annars är de inte dyra att köpa)

- Eller använda runkeeper eller liknande som via GPS registrerar antalet km du går, detta kan du ladda upp som bildbevis lite då och då i din blogg eller maila tillmig så lägger jag upp här.

- Alla STEG/km ska dokumenteras. Använder du stegräknare så mät hur långa dina steg är och räkna om till km.

- Steg ska räknas om till km

- Tävlingen pågår till 30 april och då ska du maila in ditt resultat till mig på emma@hundreda.se jag vill ha resultatet i antal km du har gått på 1½ månad!

- OBS! Det räknas BARA med de steg som du har hunden med dig! Går du en extra promenad utan hund så räknas det inte!

- Detta är sund med hundtävling vettni   

- Hur kan vi kontrollera fusk? Nej det kan vi inte så nu använder du ditt goda samveta och är ÄRLIG  


Så ut och motionera era hundar det är ju vår för tusan! Själv har jag inte tjuvstartat, raka motsatsen då jag fortfarande ligger hemma och är sjuk.... Jag kommer några dagar efter er! Självklart tnker jag också dokumentera, fast jag vinner ju ingenting...   Har ni tur kanske lite viktnedgång kommer i samband med detta? Själv hoppas jag på en ökad muskelmassa då jag inte ska gå ner i vikt... då kanske jag försvinner   


 

Cykling räknar du i antal km då det inte blir så många steg...  


Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards