Hundreda

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Emma Hammar - 22 mars 2012 15:37

Vilken bra start denna dag! Jag klev upp 07:15 då klockan ringde, hade en privatträning kl.08:00 ett riktigt härligt akipage med massor med energi! Efter det hem och blogga lite, få i mig frukost snacka Hundreda snack med Camilla i telefon sedan promenad i solen!


Jag och Arrac var ute 1h 30min och det var 5,91km. Så härligt det var! Jag fick klä av mig trots att jag hade lite kläder på mig innan! Jag har ju tagit tag i vår koppelträning igen sen han inte fick vara lös pga ryggen, den har redan blivit mycket bättre på dessa veckor. Man blir s lat med koppel när man bor på landet   Han fick var lös en liten stund men han fick inte rejsa! Vi satte oss i det torra gräset i solen och tränade lite passivitet också vilket inte Arrac hade lust med. Men eftersom jag bestämmer så satt vi tills han blev passiv en liten stund och så reste jag mig medan han var lugn.  Efter vinterna är det ofta så här eftersom iaf inte sitter i skogen och är passiv då det är kallt om baken!


Kolla blicken! Haha det är under vår passivitesträning... han sitter och suktar på skogen! 


Han verkligen njuter av vädret!


Min fina skitgris!


 

Åh vad det var mysigt att gå runt i vattnet ska Arrac! Svalt gott och skönt!


Ikväll blir det mer för honom. Vi ska på Hundredas promenad som Camilla håller i och gå med andra hundar och efter det ska vi träna med träningsgruppen och för Arracsdel blir det spår. Jag ska också lägga ett spår till Jack innan promenaden så det hinner bli lite liggtid på dem innan vi tar spåren!


Så nu har Arrac leagat och vilat sen vi kom in vid 12 och han få vila en dryg timme till innan vi åker. Lika bra för han kommer behöva sin ork när det gäller framförallt hundpromenaden!


Häng med ikväll vettja!   


Vi träffas utanför DjurMagazinet i Arninge kl.18:30-19:30

Det kostar 50kr som du ger till Camilla innan promenaden!


Vilka härlig dag med massa energi!

Av Emma Hammar - 22 mars 2012 12:13


Av Lasa apson Ablert fick jag blommor på avslutningen av valpkursen! Det värmer verkligen när ekipagen har uppskattat kursen!

TACK SÅ MYCKET!  


Av Emma Hammar - 22 mars 2012 10:17

Valpkursen hade också avslutning igår   Fick några bilder av Erica som är matte till lilla Tito som jag tränar med på bilden. Igår tränade de på inkallning och lekträning. De ska börja tänka i banorna "belöningsutveckling"!


Här tränar vi lek och byteshandel. Jag tränar så jag blir svettig    det var strålande väder och vi hade kul på kursen!


   

Av Emma Hammar - 22 mars 2012 09:54

Igår hade vi avslutning på koncentrationskursen, jättetråkigt   Camilla visade en övning inför gruppen med Jack. Han var duktig   Alla har varit engagerade på den här kursen och den har varit så givande att hålla!


Det kommer garanterat en till kurs i koncentration till hösten! Vi funderar på att du göra en längre kurs då detta gick så fort och vi vill hinna mer  


Tack för den här gången!


   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards