Hundreda

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Emma Hammar - 25 mars 2012 22:31

... Absolut ingenting!


Hade jag velat svara iaf... Men ändå känns det som jag inte har gjort något, eller har jag? Måste nog stolpa upp vad jag har gjort. Men har inte gjort de jag hade tänkt. Fast bara lite, men ändå inte. Blev ni förvirrade? Jag blev det eftersom mina kretsar har nog brunnit... behöver byta några säkringar eller två!?


- Vaknade, låg kvar i sängen nästan 1h. Var ett vrak och kunde inte röra mig!

- Sms:a fluffmonster att jag inte kommer på promenaden (kan inte röra mig alls, förutom sms fingrarna...)

- Blev uppdragen av min sambo

- Satte mig vid köksbordet och väntade inte frukost (Orkar fortfarande inte röra mig)

- Sms fingrarna började förbereda lite bilder till bloggen, FaceBook, maila kunder mm

- Fortfarande trött och trög som f*n

- Sofa, frukost och TV 45 min

- Pratade med Camilla och uppdaterade hemsidan

- Belv jäktad av min sambo att vi ska upp till mamma för våfflor.... han hade packad in hundar och allt, stod och varvade bilen för att jag ska gå ut...

- Åt vofflor

- La ut jackan på golvet i ett soligt hörn av altanen och bara ligga stilla!


- Bli störd av den här knasbollen! Han släckte ljuset!


-"Matte mår du bra eller? Du beter dig skumt idag!?"

- Åt middag några timmar senare... fryser

- Hem

- Blogga klart

- Skriva kurskompendium

- Soffan, film, popcorn, godis och en tacos från i fredags fick jag i mig

- Nu......

- .....Har jag ens gjort något? Har jag gjort ingenting. Muppigt värre!


Det är en sån dag bara! Åh nej jag gjorde ingenting igår annat än att vara ute i skog och mark från klockan 9:30 till 17!!! Slut som männsika bara. Hade helst legat på soffan och gjort ingenting eftersom jag inte fick/kunde göradet jag måste!


Pssst! Hundarna var lyckliga att springa runt på mammas tomt i 5 h och alla var ju ute. Zelda låg mest och sola och njöt. Arrac försökte bara leka med alla andra när han inte då hindrade solen att värma mig! Eller lägga äckliga saker på min mage för uppmärksamhet.... Så hundig har jag varit idag.


Tillbaka till verkligheten imorgon men först sova!


GOD NATT!


 

Arrac la leksaken framför mig många gånger och satt och tittade på mig i hopp om att jag ska starta någon aktivitet! Tokunge   

Av Emma Hammar - 25 mars 2012 18:22

Här kommer bilder från mina kurs i läsa hund! Vi har tittat på hundens språk och de vanligaste "lugnande signalerna" som hundarna ger till varandra. Syftet med denna kurs är att ägarna ska få en mer förståelse till varför hundarna gör vissa beteenden. Tycker att det är en super rolig kurs att hålla då många får aha-upplevelser!!! I höst planerar vi en fortsättningskurs alltså en läsa hund 2 för de som gått ettan!


Nu följer massa härliga hundspråks bilder. Varje enskilld bild berättar många saker! Kan ni se dem? Jag har valt ut dem specifikt av en eller annan anledning    Dåligt ljus på bilderna då fotografen missade att kameran var inställd för att fota inne i mörkret... så bilderna blev nästan helt vita så jag har gjort mitt bästa att få fram bilderna i photoshop!


Zelda Mastiff/Rottisblandning 6 år kastrerad tik och Frasse (Grekisk jakthundsras...) hane kastrerad 9 mån.


Ja vad säger Frasse till stora Zelda?


Zelda fick träffa en Naken kines kille på 3 år och tycker att stora hundar är hemska! Zelda jobbade bra med honom, efter den här bilden höll sig Zelda på stora avstånd i hagen för att ge Tjabo den plats och utrymme han behöver. Jättebra möte för honom!


Tjabo igen men nu träffar han en valp på 15v som heter Tito och är blandras Vit Herdehund och Kelipe. Här fanns ingen osäkerhet hos Tjabo, han vet ju vem som är äldst!


Det blev även lek mellan dem, men de säger mycket tillvarandra under tiden!


Nå vad säger de?


Frasse får här träffa Meya som är en 2 år gammal Ridgeback tik. Vad tycker dessa individer om att träffa varandra?


Närgången ung hane?


Vad tycker Dixie 4 år blandrastik om valpar?


Nå?


Tito får träffa Buster som är 2 år Grey hound blandning


Går det att lätta upp stämningen med lek tro?


Vi släppte se in Zelda medan leken var i full gång, ändrades språket av att en tredju individ kom in?


Tjabo träffar Dixie


Vad händer här?


Zelda får träffa en Grey Hound som är väldigt rädd för andra hundar! Här hände det mycket spännande saker! Husse och matte fick se helt nya saker hos sin hund! Zelda var riktigt bra för honom att träffa!


Zelda känner av hans rädlsa och ger honom utrymme


Zelda får träffa Meya, två tikar med ålderskillnad på 4 år, hur ser det mötet ut?


Jag älskar att sitta och titta på hundarnas beteenden och man lär sig alltid att se nytt, hinna se nya saker, bli skickligare på att så små, små detaljer... ja inlärningsprocessen är i full gng när man väl har kommit igång! Vill du också bli smittad av läsa hund bakterien? Håll då uykik efter vår nästa kurs!

Av Emma Hammar - 25 mars 2012 10:45

Husse la ett spår till Arrac igår på 500m. Han fick 5 leksaker i sitt spår och det gick i skogen.Spåret gick kanon! Han var nu mer lik sig själv och noggrann. Finns mer att jobba på men vi jobbar på det! Han missade en leksak som låg i en lång nedförsbacke. Han missar ofta föremål när det går nedför så det måste vi verkligen träna på! Men annars är jag så jäkla nöjd!


 

Inte bästa kvaliten med mobilkamera... men man ser att svarta fanan kommer!


 

Nä vi kampar inte jag släpper när han gör den där pga av ryggen. Håller på att göra en belöningsutveckling med leksak och social belöning! Det är svårt och kommer ta tid innan lillen uppskattar det till fullt ut så måste "fusk-kampa" med honom!



En liten filmsnutt också!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards