Hundreda

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Emma Hammar - 26 mars 2012 22:03

Äntligen har jag fått foten ur ändan och fixat hem räddningsdroppar! Ett måste som alla borde ha med i handväskan när olyckan är framme för både två- och fyrbenta! I USA används dessa örter från blommor när en indivit har varit med om en traumatisk upplevelse. Den "kapar" den värsta toppen på adrenalinet och upplevelsen blir inte lika allvarlig.


Av Emma Hammar - 26 mars 2012 19:45

Idag fick jag ett samtal från en av mina kursare som måste hitta ett nytt hem till sin hund Frasse. På grund av att matte har en skada och att Frasse är stark kan hon tyvärr inte ha kvar honom.


Han är ett energiknippe på 9 månader och är född 13 juni 2011. Han är en kastrerad hanhund. Han är en blandras där mamman är en Segugio Italiano vilket är en Italiensk strövare. Pappan okänd då hon blev dräktig under en jakt. Tiken är en lugn och fin hund och en väldigt bra jakthund som bor och jagar på Kreta (Grekland). Frasse var 10 veckor gammal när han kom till Sverige men matte har varit med sen han var mycket liten nere på Kreta. Frasse har de vaccinationer han ska ha vid sin ålder och han har även pass om han ska åka utomlands  


Frasse har mycket energi och älskar att arbeta! Det krävs tidigare hundvana! Han behöver ett tryggt, stabilt och kärleksullt hem (som han har idag) och någon som kan arbeta med honom ordentligt. Rasen används idag i jakt på hare, kanin och vildsvin. Nosarbete skulle den här killen må gott av, kanske eftersöks hund? Du behöver absolut inte jaga med honom så länge du kan ge honom det han behöver. Gillar du att spåra eller träna lydnad på hobbynivå så går det utmärkt.


Han är en go och glad hund och behöver fortsatt träning i vardagssiutuationer, alltså vanlig vardagslydnad då han fortfarande är ung och inte färdigutbildad!


Är du intresserad? Hör av dig till mig på 070-932 24 05


   

Av Emma Hammar - 26 mars 2012 10:46


Jag är så upptagen och förvirrad så jag glömmer, hinner inte, orkar inte, förtränger att jag ska göra massa rehab för både Arrac och mig! Jag har varit så slarvig med det!


Nu har jag gjort en tabell och schema över alla övningar vi båda ska göra. Lägger den i köket så även husse har koll på vad som är gjort eller inte. Han kan då säga till och hjälpa   Ja planera och strukturera kan jag nu ska det bara göras också! Nyss körde jag novafonen på Arrac 7 min per sida. Tror att han i morgon fixar 10 min per sida så är vi uppe i våra 20 min!


Ursch vad jag tycker rehab är tråkigt! Zelda borde också få sig att rehab schema samt för viktnedgång! Ursch! Hur ska jag orka rehabilitera två hund och mig själv! Jag orkar ju inte ens....   Nu blev jag sådär gnällig igen! Men min rehab gillar inte att jag sitter i konstiga ställningar när jag tar hand om hundarna! HJÄLP!


Kan man hyra någon som fixar allt åt mig?


Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards