Hundreda

Alla inlägg den 5 april 2012

Av Emma Hammar - 5 april 2012 23:45

En lång dag med massor att göra, först 2h privatträning i Solna med en härlig flock! Sedan leta käk och strötid, alltså miljöträning för Arrac i Vällingby innan det var vårt återbesök.


Dommen lyder - Han är mycket bättre! Han visar inte på smärta som innan och han är inte alls lika stel i muskulaturen!! Wiiiiie!!! Så skönt! Vårt jobb har alltså lönat sig som jag och och husse har hållt på med! Men det är än jobb kvar att göra!


- Gå vanliga promenader, vi kan öjka på ingen fara

- Han får vara lös om han inte rejsar!

- Jobba med att få fram skritt igen på olika ojämna underlag för att bryta mönstret med passgång

- Spåra inte i för tuff terräng  

- Massage VARJE dag   Vem ger mig sen då.....???

- Fortsätta med slalom

- Strecha är inget han egentligen behöver men kolla av någon gång iveckan bara för att se att rörligheten är normal.


Lite lek och bus under miljöträningen


En glad kille!


Min fina vovve!


Arrac får någon form av elektroterapi för att öka cirkulationen i musklerna och i cellerna. Han är plasvåt på ryggen så elen ska gå in. Något lidande blick till en början men sen la han sig i "aussiestyle" med bakbenen rakt ut och njöt!



Avslutade med 20 min på vibrationsplattan! Den är mysig tycker han!


Måste berätta om ett så bra hundmöte vi fick idag. Vi satt i Vällingby centrum och jag skulle kolla upp ett nummer på mobilen medan vi satt på en bänk Arrac sitter lite framför mig. Jag tittar upp och ser att Arrac sitter så snällt och tittar på en Schäfer (!) som passerar, när de gick som närmast var det ca 15m. Jag ville inte gå in och pilla med massa belöningar nu när han var så duktig och klarade detta på egen hand. Jag berömde med mjuk röst i slutet så jag inte skulle störa honom med det heller. Han är verkligen livrädd för Schäfrar så detta var verklige bra! Det var inte den typiska Schäfer teckningen i pälsen vilket han avskyr mest, men ändå en Schäfer. Det var en bra hund som bara gav fina signaler! Vilket Arrac behöver se att alla hundar inte är elaka  


Nu sparar vi detta fina hundmöte i vår bank med bra erfarenheter! Så vi kan komma ihåg det när livet ser mörkare ut...!


Tack Milla för bilderna!

Nu blir det sängen   

Av Emma Hammar - 5 april 2012 11:30

Zelda älskar också att jobba! Hon är en vakhund ut i klospetsarna och tar sitt jobb på fullaste allvar!




Zelda sitter vid sin vaktpost på altan till gäststugan som ligger högt på tomten så hon ser hela området!


Nu går någon förbi och hon laddar, mulrar fin fint   Ingen vågar kliva in hemma hos mig i alla fall!


Det ska höras också! Tur att hon är lyhörd när jag säger "tack det räcker" då är hon supernöjd och vet att jag är varnad att det kommer inkräktare   Det är svårt att säga att en vakthund inte får vakta, men här hemma säger vi att de får vakta med måtta. Ett-två skall sen är det bra!


Zelda är duktig på det hon gör!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards